Autot
Autotoimiala on muutoksen alla
Ostaminen monikanavaistuu, käyttövoimissa siirrytään kohti sähköä ja autoilu muuttuu voimakkaammin liikkumisen palveluksi, jossa omistaminen on vain yksi autoilun muodoista. Yhä tärkeämpää on puhutella kohderyhmiä heidän moninaisempien tarpeidensa ja arvostuksiensa mukaisesti ja kohdentaa viestintää oikea-aikaisesti kuluttajan ostoprosessi huomioiden.
Tutkittua autotoimialasta
Sanoma tutki: Auton hankinnassa tärkeimmiksi asioiksi koetaan luotettavuus ja edulliset käyttö- ja huoltokulut
Suomalaisten autokanta on iältään melko vanhaa. Yli 10 vuotta vanhojen autojen määrä on kasvanut edellisvuodesta, mikä kertoo siitä, että isompia hankintoja on lykätty epävarmassa taloustilanteessa entisestään. Lataa yhteenveto auton ostoprosessitutkimuksesta.
Elämäntyyli ja arvopohjaiset päätökset vaikuttavat yhä enemmän autoiluun ja liikkumiseen
Uudet käyttövoimat kiinnostavat: täyssähköauton voisi hankkia jo lähes joka kolmas ja hybridin 45 % suomalaisista. Tutustu tuoreeseen tutkimustietoon autoilusta ja liikkumisesta.
Ratkaisuja toimialallesi
Asiakastarinoita autotoimialalta
Peugeot muutti mielikuvia luovalla radiokampanjalla
Rohkealla luovalla toteutuksella saatiin hyviä tuloksia. Peugeotin kesäkampanja tavoitti kohderyhmän hyvin, ja brändimittarit kehittyivät positiivisesti.
ALD Carmarketin natiivikampanja ylitti odotukset ja aktivoi tehokkaasti lukijoita
"Kampanjalle asetetut näkyvyystavoitteet täyttyivät, ja bonuksena kaupalliset ennakko-odotukset vaihtoleasingin osalta ylitettiin", kertoo ALD Automotiven operatiivinen johtaja Tommi Tuominiemi.
Beely – Kuinka startupista rakennettiin tunnettu alle puolessa vuodessa?
Startup Beelylle valittu markkinointiviestinnän kulma oli toimialasta poikkeavaa. Puolen vuoden vahva panostus mediaan sai aikaan erittäin hyviä tuloksia brändimittareilla mitattuna.
Monikanavainen etusivu tuo asiakkaita ja vahvistaa Käyttöauton tunnettuutta
Säännöllinen monikanavainen näkyvyys Satakunnan alueella on Käyttöauton aluejohtaja Jari Hakasen mukaan vahvistanut yrityksen tunnettuutta ja herättänyt kysyntää.
Uudenlainen koeajo Renault Capturilla
Kesän natiivikampanja kasvatti Renault Capturin tunnettuutta, erottui ja täytti myyntitavoitteet.
HS etusivu toi Beelyn sivuille 700 prosentin kävijämäärän kasvun
”Elo-syyskuun myyntimme on ylittänyt tavoitteemme ja uskon, että tämän on aiheuttanut laaja markkinointi Sanoman kaikissa kanavissa.”
Jonna Hiltunen, Beely
Kiinnostuitko?
Ota yhteyttä ja jutellaan, miten saisimme tavoitteesi yhdessä saavutettua.