Case ALD Carmarket hero

Case ALD Carmarket

Natiivikampanja kasvatti harkintaa ja ostoaietta

Erinomaiset tulokset saanut natiivikampanja aktivoi tehokkaasti lukijoita.

 

Kampanjan tavoite

Case_6

ALD Carmarketin kevään natiivikampanjan tavoitteena oli viestiä vaihtoleasingista, ja avata tämän hieman tuntemattomamman palvelun etuja ja hyötyjä kuluttajille suhteessa uuden auton ostamiseen tai uuden auton leasingiin.

Toteutus

Natiivikampanjaan sisältyi neljä aihetta hieman eri näkökulmista lähestyvää artikkelia IS.fi:ssä. Artikkelit koottiin ALD Carmarketin omaan kumppaniosioon ja jokainen artikkeli näkyi sekä IS.fi:n etusivulla että Autot-osiossa. Artikkeleissa hyödynnettiin kuluttajakokemusta, asiantuntijan haastattelua ja aktivoivaa testielementtiä.

Tunnetko autoilun uusimman trendin? Tässä 7 syytä valita vaihtoleasing

”Ei enää ikinä omaa rahaa kiinni autoon!” Vaihtoleasingin kk-maksu kattaa kaiken paitsi ajoneuvoveron ja polttoaineen

”Jotain piilokuluja tässä on pakko olla!” 3 harhaluuloa käytetyn auton leasingista

Onko auto pakko omistaa? Testaa, sopisiko käytetyn auton leasing sinulle?

 

Tulokset

Case ALD Carmarket kollaasi

Natiivikampanjan tulokset olivat erinomaiset. Yhtä artikkelia lukuun ottamatta kaikki sisällöt pärjäsivät IS.fi:n natiiviartikkeleiden keskiarvoa paremmin sekä lukijamäärien että lukuaikojen valossa. Erityisesti kuluttajakokemukseen pohjannut artikkeli sai huippuluvut. Myös tutkimustulosten valossa artikkelit kiinnostivat ja aktivoivat lukijoita hankkimaan aiheesta lisää tietoa. Erityisesti harkinta ja ostoaie kasvoivat huimasti.

Artikkelit keräsivät yhteensä yli 150 000 sivunäyttöä ja yli 116 000 kävijää. Lukuajat olivat pitkät, eli artikkelien parissa on viihdytty hyvin.

Artikkelien lukijoista enemmistö oli miehiä. Kampanjalla tavoitettiin erityisesti 45–54-vuotiaat lukijat.

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan yli neljä viidestä altistuneesta tutustui artikkeleihin ja kolme viidestä katsoi kuuluvansa niiden kohderyhmään.

Lukijat pitivät mainosartikkelien luovaa toteutusta selkeänä, kiinnostavana ja tietoa antavana. Myös mainostaja tunnistettiin mainosartikkeleista hyvin.

Sisällön kiinnostavuus näkyi myös kuluttajien myönteisissä mielikuvissa ja kasvaneessa kiinnostuksessa mainostajaa kohtaan, jotka molemmat olivat toimialan keskitasoa korkeammat. Lähes kolme neljästä kertoi myös todennäköisesti aikovansa hakea lisätietoa mainostetuista tuotteista artikkelin nähtyään.

Case asiakkaan kommentti

Sanoman verkoston laaja tavoittavuus palvelee tavoitteitamme. Kaupalliset ennakko-odotukset vaihtoleasingin osalta ylitettiin. Liikenne sivustolle tuplaantui kesäkuussa edelliseen kuukauteen verrattuna ja liidimäärä kasvoi 55 %. Verkossa tehdyt vaihtoleasingsopimukset kasvoivat sivustoliikenteen suhteessa.”

Tommi Tuominiemi, operatiivinen johtaja, ALD Automotive

Katso myös: 

ALD Carmarketin natiivikampanja ylitti odotukset