Case Battery Padel Tour hero.jpg

Case Battery Padel Tour

Oma turnaus Ruudussa

Battery Padel Tour toi näyttävästi Batteryn brändin esiin.

Kampanjan tavoite

Case_6

Battery halusi vaikuttaa brändimielikuvaansa kiinnittymällä hyvinvoinnin teemoihin ja urheiluun.

Ratkaisu

Battery Padel Tour -sponsorointiyhteistyö Billebeino Padelin ja Finnpadelin kanssa. Turnaus oli katsottavissa neljänä viikonloppuna suorana lähetyksenä Ruudusta.

Lähetysten ympärillä ei näytetty muuta mainontaa kuin Batteryn omia sisältöjä. Lähetysten pariin ohjattiin digimainonnalle Sanoman verkostosta ja Ruudun somekanavista. Lisäksi Battery Padel Tour nostettiin Ruudun karuselliin tiettyinä viikonpäivinä ja kellonaikoina.

Tulokset

Battery Padel Tourin lähetyksiä käynnistettiin Ruudussa yli 12 000 kertaa. Digikampanjasta kertyi yli 12 000 klikkiä ja Ruutu Urheilun somekanavien kautta Battery Padel Tour tavoitti tuhansia urheilusta kiinnostuneita. Lisäksi Ruutu Urheilun 56 500 katsojille lähettiin kohdennettu uutiskirje, jonka kärkenä oli Battery Padel Tour. 

Sanoman tekemän tutkimuksen mukaan Battery koettiin padelille sopivaksi yhteistyökumppaniksi erityisesti säännöllisesti tai silloin tällöin padelia pelaavien keskuudessa.

Tutkimuksessa selvitettiin myös Batteryn brändimielikuvaa. Brändiä pidettiin korkealaatuisina (78 % vastaajista). Yli puolet vastaajista koki, että Battery sopii monin tilanteisiin ja on brändinä nuorekas.

30 % vastaajista koki padelin lajina kiinnostavana. Kiinnostuneita olivat erityisesti alle 30-vuotiaat miehet. Lajin harrastajia on väestötasolla vielä melko vähän, mutta kiinnostusta kokeiluun löytyy.

Sponsor & Insightin tekemästä tutkimuksesta selviää, että sponsoroinnilla ja siihen liittyvillä toimenpiteellä oli selkeä positiivinen vaikutus Batteryn brändiin.

Case asiakkaan kommentti

Sponsorointiyhteistyö on ollut luonteva ja freesi tapa olla mukana kehittämässä lajia. Yhteistyö toimi hyvien ja aktiivisten kumppanien kanssa.”

Anni Lehtinen, Senior Brand Manager, Sinebrychoff

Katso myös: 

Batteryn ja padelin yhteistyö tehtiin näkyväksi