
Case Biolan
Natiivikampanjalla vaikuttavuutta vastuullisuusviestintään
Biolanin natiiviartikkelit HS.fi:ssä ja IS.fi:ssä tarjosivat kiinnostavaa sisältöä mullan ekologisuudesta. HS.fi:n artikkelia luettiin kaksinkertaisesti sivuston vertailulukuihin nähden.
Kampanjan tavoite

Biolanin tavoitteena oli kertoa osana vastuullisuusohjelmaansa tekemästään tutkimuksesta: mitä suomalaiset tietävät puutarhamullasta ja minkälaisin perustein he sitä hankkivat.
Ratkaisu
Kaksi natiiviartikkelia, joissa avattiin multavalinnan ekologisuutta ja ohjattiin lukemaan lisää Biolanin vastuullisuustavoitteista.
IS.fi: Multien välillä on hämmästyttäviä eroja – katso ammattilaisen vinkit kevään ostoksille
Tulokset

Toinen natiiviartikkeleista julkaistiin HS.fi:ssä, toinen IS.fi:ssä. Artikkelit keräsivät yhteensä yli 44 000 sivunäyttöä ja lähes 36 000 kävijää. HS.fi:ssä julkaistu artikkeli tavoitti lukijat erittäin hyvin, sillä sivulataus- ja kävijämäärät olivat kaksinkertaisia sivuston keskimääräisiin tavoittavuuslukuihin verrattuna.
Myös IS.fi:ssä artikkeli keräsi hyvän määrän lukijoita ja tavoittavuudet olivat linjassa sivuston vertailulukujen kanssa. IS.fi:ssä lukuajat olivat keskimääräisiä lukuaikoja pidemmät, eli sisällön parissa on viihdytty hyvin.
IS.fi:n artikkelin yhteydessä ollut testi aktivoi hyvin lukijoita.

Sanomalla on tarjolla paljon erilaisia mahdollisuuksia ja vahvoja brändejä. Natiiviartikkelit toimivat erinomaisesti, kuten tuloksistakin voi päätellä.”
Anna Perttu, markkinointipäällikkö, Biolan
Katso myös:
Natiivikampanjalla vaikuttavuutta Biolanin vastuullisuusviestintään