
Case Clarins
Myynnillinen ja mielikuvallinen onnistuminen
Monikanavaisessa kampanjassa otettiin kohderyhmä haltuun Me Naiset -kanavien kautta.
Kampanjan tavoite

Kampanjan tavoitteena oli tavoittaa mahdollisimman paljon uusia kuluttajia sekä raikastaa brändin mielikuvaa ja imagoa.
Toteutus
Monikanavaiseen kampanjaan kuului promospotteja ja on air -nostoja Me Naiset Radion aamussa ja iltapäivässä, kiinteä promoboksi Suplassa, kampanjasivu, CPC-somenosto, kaksi natiiviartikkelia IS.fi:ssä (8.11.‒28.11.2021), IG Live Me Naiset Radion Instagramissa juontaja Jenni Alexandrovan kanssa, kaksi somepostausta Me Naiset Radion Facebook-sivuilla sekä kokosivun mainos ja tuotenäyte Me Naisissa ja mainos Gloriassa.
Me Naiset Radion juontajat ohjasivat kuuntelijoita kampanjasivulle ja osallistumaan Clarinsin tuotteiden arvontaan. Juontajat toivat esille muun muassa omien ihonhoitorutiiniensa kautta Clarinsin tuotteita ja antoivat käytännön vinkkejä.
Jenni Alexandrova ohjasi myös kuuntelijoita Me Naiset Radion Instagram live -lähetykseen seuramaan Clarinsin asiantuntijan ja Jennin antamia ihonhoitovinkkejä Clarinsin tuotteilla.
Tulokset

Me Naiset Radion kampanjakokonaisuus onnistui erittäin hyvin. Juontajat innostuivat aidosti kampanjasta, mikä myös kuului on air -nostoissa. He olivat perehtyneet aiheeseen, testanneet etukäteen tuotteita ja puhuivat niistä luontevasti.
Clarinsin kampanjasivun sivukatselut ja arvontaan osallistuneiden määrä ylittivät huimasti Me Naiset Radion keskiarvon.
IG live -videon tavoittavuus ylitti reippaasti Me Naiset Radion kaupallisen julkaisun keskiarvon. Jenni Alexandrova julkaisi myös sekä omassa että Me Naiset Radion Instagramissa edeltävänä päivänä Clarinsin liveen ohjaavat storyt. Instalivestä tullut palaute oli erittäin positiivista. Jokainen liveä kommentoinut mainitsi, että sai sisällöstä itselleen uutta tietoa.
Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan IS.fi:n natiiviartikkelit tavoittivat kohderyhmänsä hyvin, sillä miltei yhdeksän kymmenestä silmäili artikkelit läpi ja reilut yli kahdeksan kymmenestä koki kuuluvansa mainonnan kohderyhmään.
Miten löydät oikean kasvovoiteen juuri sinulle? Nämä 3 asiaa ratkaisevat
Tuntuuko kasvovoiteesi teho kadonneen? Näin lisäät sen vaikutusta
Natiivimainonnan luovaa toteutusta arvioitiin selkeäksi, tietoa antavaksi ja kiinnostavaksi, ja mainostaja tuli hyvin esille. Artikkelit onnistuivat vahvistamaan positiivista mielikuvaa, lisäämään kiinnostusta sekä vaikuttamaan positiivisesti ostoaikomukseen ja lisätiedon hakuun.

Kampanja-aika erottui myynnillisesti ja klikkausten osalta. Kaupallisesta onnistumisesta kertovat kaksinumeroiset kehitysluvut.”
Tanja Hovi, Brand Manager, Berner Oy
Olemme erittäin tyytyväisiä. Emme pelkästään kaupallisiin tunnuslukuihin ja tuloksiin vaan siihen, miten brändi on kehittynyt kuluttajien mielissä.”
Kirsikka Nyqvist, Category Manager, Berner Oy
Katso myös:
Vaikuttava monikanavainen kampanja toi erinomaisia myynnillisiä tuloksia