Case Danske Bank hero

Case Danske Bank

Monimediallinen sisältömarkkinoinnin kokonaisuus tavoitti tehokkaasti kohderyhmän

Laadukas sisällöntuotanto ja jakelu oli samassa paketissa kokonaisuudessa, joka sisälsi talk shown tuotannon, sen sisältöä tukevat natiiviartikkelit sekä tehokkaat ohjaukset sisällön pariin.

Tavoite

Case_6

Tavoitteena oli rakentaa koulutettujen kaupunkilaisten mielikuvaa Danske Bankista taitavana talouden ja taloudellisen mielenrauhan kumppanina. Danske Bank halusi toteutuksen, joka saisi kohderyhmän kiinnostumaan brändistä juuri nyt, kun taloudellinen epävarmuus on suurta.

Ratkaisu

Ratkaisuksi luotiin kolmen sisältöteeman monimediakokonaisuus, jonka teemaotsikoiden ja yhtenäisen mainonnan tyylilaji on huomiota herättävä ja houkuttelee sisällön pariin. Suunnittelussa hyödynnettiin Sanoman kohderyhmäosaamista selkiyttämään kohderyhmän talouden tavoitteita, kiinnostuksen kohteita, tärkeimpiä tarpeita sekä miten tarpeisiin vastataan.

Juontaja Sami Kuronen haastatteli Danske Bankin asiantuntijoita kolme jaksoa sisältäneessä talk show’ssa. Toteutuksessa varmistettiin, että saavutetaan riittävä yleisö, kohdennetaan sille relevantti viesti ja pidetään huolta, että kohtaamisesta syntyy muistijälki.

Kokonaisuuteen sisältyi talk show’n lisäksi natiiviartikkelien tuotanto kuvineen, radiokampanjan spotit ja ääniklipit, digikampanja sekä näkyvyys Sami Kurosen sosiaalisen median kanavissa.

Natiiviartikkelit tukivat sisällöllisesti talk show’ta ja ohjasivat liikennettä sen pariin. Näkyvyys jakautui sekä digiin että printtiin. Sanoman tuottamia natiiveja hyödytettiin myös alueellisten medioiden natiivimainoksissa alueelliset sisältökulmat huomioiden.

Lyhyillä teemavideoilla rakennettiin tavoittavuutta Sanoman verkostoissa. Teema- ja somevideoita käytettiin myös aktivoivassa roolissa relevantein kohdennuksin Sanoman verkostossa.

Radion spottikuuluvuus rakennettiin hyödyntämällä talk show -keskusteluja ja valjastamalla kampanjaan Sanoman koko audioverkosto.

Kampanjan lopputulos tiivistettiin näin: "Danske Bank tarjoaa keskustelunavauksia ja neuvontaa rohkealla mutta konkreettisella otteella – kerromme, miten oman talouden tavoitteet on mahdollista toteuttaa”.

Sisältöjen koti oli Danske Bankin verkkosivusto, jonne ohjattiin liikennettä Sanoman alustoilta, Danske Bankin sosiaalisen median alustoilta ja Sami Kurosen sosiaalisen median kanavista.  

Sisältöjen pariin päätyneitä ohjattiin retargetoinnilla Taloudellinen mielenrauha -podcastin pariin.

Tulokset

Case Danske Bank kollaasi

Tavoitteena oli tehdä sisältöä, jolla saadaan kohderyhmän huomio. Tässä tavoitteessa onnistuttiin erittäin hyvin. Sisällöt tavoittivat halutun kohderyhmän ja pääviestit menivät tutkitusti läpi.

Danske Bankin asiantuntijat kävivät kohderyhmän kanssa keskustelua teemojen aiheista muun muassa Twitterissä ja LinkedInissä omilla profiileillaan.

Case asiakkaan kommentti

Haimme kumppania, jonka kanssa voimme tuottaa kohderyhmää kiinnostavaa sisältöä ammattitaitoisesti ja kustannustehokkaasti sekä samalla myös tavoittaa heidät tehokkaasti. Sanoman tiimin kanssa onnistuimme tässä. Tehokas ja ammattitaitoinen sisällön tuotanto ja jakelu oli samassa paketissa.”

Ulla Koret, Head of Marketing, Finland, Danske Bank

Katso myös: 

Danske Bank otti kaiken irti talk show’staan – sisältömarkkinoinnin kokonaisuus tavoitti kohderyhmän ja herätti keskustelua