
Case Espoon kaupunki
Natiivikampanja toimi tehokkaana rekrytoinnin työkaluna
”Sanomalta saamme laadukasta tuotantoa, ja kaikki pelaa.”

Espoon kaupungin elinvoimajohtajan haku oli vaativa rekrytointi, johon haluttiin parhaat mahdolliset hakijat. Kiinnostusta asiaan haluttiin herättää oikeassa mediaympäristössä
Sosiaalityöntekijöiden rekrytoinnissa haluttiin tuoda esille Espoon kaupungin vahvuuksia työnantajana ja tehdä Espoon kaupunki houkuttelevaksi vaihtoehdoksi työnantajana.
Toteutus
Kaksi erillistä natiivikampanjaa HS.fi:ssä. Espoon kaupungin elinvoimajohtajan natiiviartikkeli näkyi HS etusivulla 6.─7.5. ja 9.5. ja seitsemän päivän ajan HS Visiossa.
Sosiaalityötä koskenut natiiviartikkeli oli HS.fi etusivu 14. ─15.10. ja HS Hyvinvointi -osiossa seitsemän päivän ajan.
Tulokset

Elinvoimajohtajan hakua koskenut natiiviartikkeli toimi HS.fi:ssä erittäin hyvin. Lukijoita oli reilusti yli keskiarvon. Artikkeli keräsi yhteensä yli 9 500 sivunäyttöä ja yli 6 500 kävijää. Lukuajat olivat melko pitkät, eli artikkelin parissa oli viihdytty hyvin. Artikkelin lukijoista enemmistö oli miehiä. Kampanjalla tavoitettiin erityisesti 35–44-vuotiaat lukijat.
Sosiaalityötä koskeneella artikkelilla tavoitettiin hyvin lukijoita ja sivulatausmäärä oli hieman keskimääräisiä vertailulukuja korkeampi. Myös lukuajat olivat keskimääräisten lukujen mukaiset, eli sisällön parissa on viihdytty hyvin.
Sivunäyttöjä kertyi yli 8 300 ja kävijöitä 5 300. Artikkeli tavoitti hyvin tasaisesti sekä nais- että mieslukijoita. Lukijoiden ikäprofiilissa korostuivat selkeästi 35–44-vuotiaat.

Luotettavuus ja laatu ovat HS.fi:n mediaympäristön tärkeitä kärkiä. Sanomalta saamme laadukasta tuotantoa, ja kaikki pelaa.”
Paula Åkerlund, johtava rekrytointiasiantuntija, Espoon kaupunki
Katso myös: