Real-case-hero.jpg

Case Fazer Real Kaura

HS etusivu kasvatti ostokiinnostusta

Fazer Real Kauran onnistunut lanseeraus ylitti myyntitavoitteet selvästi. Helsingin Sanomien monikanavainen etusivu herätti kiinnostusta erilaisuudellaan, mikä johti myös kasvaneeseen ostokiinnostukseen mainoksen nähneiden parissa.  

Kampanjan tavoite

Case_6

Uutuustuotteen lanseerauskampanjan keskeinen tavoite oli myynnillinen onnistuminen. Kampanjalla haluttiin tavoittaa uusia kuluttajia, lisätä ostokiinnostusta ja saada Real yhä useamman suomalaisen suosikkileiväksi. Kampanjalla oli myös brändimielikuvan kehittämiseen liittyviä tavoitteita.

Toteutus

Helsingin Sanomien monikanavaisen etusivun (3.9.2020) lisäksi kampanjaan kuului mainontaa TV:ssä, netti-TV:ssä, aikakauslehdissä, sosiaalisessa mediassa, kauppaketjujen medioissa ja myymälöissä sekä Sanoman digikokosivupaketti.  

Tulokset

Case Fazer Real Kaura kollaasi

Fazer Leipomoiden mainos tavoitti lukijat erittäin hyvin. Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan yhdeksän kymmenestä muisti huomanneensa Hesarin etusivun mainoksen ja neljä viidestä tutustui siihen paremmin. Toimialan keskivertoa selvästi useampi koki kuuluvansa mainoksen kohderyhmään.

Mainosta pidettiin erottuvana, hauskana ja kiinnostavana, minkä lisäksi mainostaja erottui siitä hyvin. Myös avoimissa kommenteissa kehuttiin mainoksen omaperäistä ideaa.

”Herätti kiinnostuksen erilaisuudellaan.”

”Erottuva ja selkeä mainos, tyylikäs ulkoasu.”

”Huolella laadittu, ajatuksella viimeistelty ja laajaa kohderyhmää ajatellen sopiva.”

Kiinnostava ja huomiota herättävä mainos onnistui lisäämään kiinnostusta Real-kauraleipää kohtaan ja vahvistamaan useamman vastaajan ostoaikomusta, kuin toimialan mainonnalla keskimäärin. 

Case asiakkaan kommentti

"Fazer Real Kauran lanseeraus on ollut erittäin onnistunut ja uutuusviesti on tavoittanut kohderyhmänsä. Myynti on ylittänyt ennen lanseerausta asetetut tavoitteet selvästi. Sanomalla on tarjota monipuolisesti ratkaisuja erilaisiin mainostajan tarpeisiin. Yhteistyö on sujuvaa ja helppoa."

Eveliina Saarentola, Brand Manager, Fazer Leipomot

Katso myös: 

Fazer Real Kauran onnistunut lanseeraus ylitti myyntitavoitteet