Genelec-hero.jpg

Case Genelec

Tunnettuuden kasvattaminen

Kiinnostavat natiivisisällöt kasvattivat ja syvensivät Genelecin tunnettuutta The Voice of Finland –yhteistyön ohella.  

Kampanjan tavoite

Case_6

Genelec haki uutta luovaa  kulmaa menestyksekkään The Voice of Finland  –yhteistyön jatkamiseen. Tavoite oli kasvattaa edelleen brändin tunnettuutta sekä kommunikoida tuotteen kotimaisuutta ja laatua.  

Toteutus

Toteutuksessa hyödynnettiin sekä liikkuvaa kuvaa että natiivisisältöjä. 

The Voice of Finland -ohjelman yhteydessä Genelecillä oli jatkuu-tunnisteet. Lisäksi IS.fi:n  ”Laadukkaan äänen salaisuus” -kumppaniosiossa julkaistiin neljä natiiviartikkelia:

Ohjaukset artikkeleihin:

  • 1 päivän nosto IS.fi etusivulla + 7 päivän nosto IS Viihde -osiossa
  • Cross-screen paraati, kohdennus artikkelisivujen kävijöille

Kaksi somepostausta The Voice of Finlandin somekanavissa

Tulokset

Case Genelec kooste

Jatkuu-tunnisteet The Voice of Finland -ohjelman katkoilla toivat Genelecille  vahvan huomioarvon. Tuotesijoittelunäkyvyys luontevassa  ja profiloivassa sisällössä toi mainontaan  erottuvuutta ja kommunikoi Genelecin kaiuttimien käyttötarkoitusta.

Natiivimainonta kertoi tuotteen laadusta ja brändin kotimaisuudesta ja puhutteli sekä ammattilaisia että kotikuluttajia.

Vahva digitaalinen haltuunotto Sanoman verkostossa lisäsi kampanjan vaikuttavuutta.

Sosiaalisen median postaukset linkittivät brändin ohjelman sisältöihin ja hyödynsivät vaikuttajamarkkinointiyhteistyötä.

The Voice of Finland keräsi Nelosella keskimäärin 815 000 katsojaa (10+) viikoittain.  Mukaan on laskettu ensiesitys ja uusinnat (Lähde: Finnpanel / 10+). Jatkuu-tunniste tavoitti 7 202 000 kontaktia

Artikkelit keräsivät yhteensä huimat 290 000 sivulatausta, ja natiiviosuuteen voi olla lukujen valossa todella tyytyväinen. Artikkelit keräsivät huomattavasti keskimääräistä korkeampia sivulataus- ja kävijämääriä. Myös lukuajat olivat huomattavasti keskimääräistä pidempiä. Artikkelien parissa siis viihdyttiin. Toisen artikkelin sisältämä testi tehtiin lähes 23 000 kertaa ja liidejä saatiin huikeat 12 600.

Artikkelit aktivoivat erittäin hyvin myös Facebookin puolella. Ensimmäistä artikkelia jaettiin 132 kertaa ja erilaisia reagointeja kertyi melkein 1 500. Artikkelin liikenteestä noin 4 700 sivulatausta tuli Facebookin kautta.

Artikkeleilla tavoitettiin hyvin eri ikäryhmiä, erityisesti 34-vuotiaista ylöspäin. Lukijat jakautuivat melko tasaisesti sekä nais- että mieslukijoihin.

Artikkelisivuilla käyneille kohdennettu re-targeting keräsi noin 550 klikkiä.

The Voice of Finlandin Facebook-sivuilla tehtiin kaksi postausta.

  • Ensimmäinen postaus aktivoi arvontaan, jossa palkintona oli Genelecin kauittimet. Postaus aktivoi erittäin hyvin: 13 677 aktivointia ja CTR 18,3 %.
  • Toinen oli videopostaus Toni Virtasen kotistudiosta ja hänen Genelec-kauittimistaan. Postaus ohjasi natiiviartikkelin pariin IS.fi:n sivulle.

 

Case asiakkaan kommentti

”The Voice of Finland -yhteistyö on toiminut aivan erinomaisesti. Tuntuu aidosti siltä, että joka vuosi on saatu kehitettyä jotain uutta. Natiivimainonta oli yksi onnistuneimmista lisäyksistä yhteistyöhön.”

Sami Mäkinen, business manager, Genelec

Case yritys

Genelec on kotimainen, äänialan ammattikäyttöön suunniteltujen tuotteiden kansainvälisesti johtava perheyritys. Genelec suunnittelee tuotteita vaativaan käyttöön ammattilaisille, koteihin sekä erilaisiin AV-asennuksiin.  

Katso myös: 

Natiivikampanjalla uutta voimaa Genelecin The Voice of Finland -yhteistyöhön