
Case Genelec
Tunnettuuden kasvattaminen
Kiinnostavat natiivisisällöt kasvattivat ja syvensivät Genelecin tunnettuutta The Voice of Finland –yhteistyön ohella.
Kampanjan tavoite

Genelec haki uutta luovaa kulmaa menestyksekkään The Voice of Finland –yhteistyön jatkamiseen. Tavoite oli kasvattaa edelleen brändin tunnettuutta sekä kommunikoida tuotteen kotimaisuutta ja laatua.
Toteutus
Toteutuksessa hyödynnettiin sekä liikkuvaa kuvaa että natiivisisältöjä.
The Voice of Finland -ohjelman yhteydessä Genelecillä oli jatkuu-tunnisteet. Lisäksi IS.fi:n ”Laadukkaan äänen salaisuus” -kumppaniosiossa julkaistiin neljä natiiviartikkelia:
- Ulkomaiset vieraat ihmeissään Savossa: ”Tehdas järvinäköalalla?”
- Arvostatko laadukasta äänentoistoa? Tällaiset kaiuttimet sopivat sinulle
- Harmittaako huono äänentoisto? Sijoita kaiutin kotona näin
- Toni Wirtasen kotistudiossa syntyy Apulannan uusi soundi
Ohjaukset artikkeleihin:
- 1 päivän nosto IS.fi etusivulla + 7 päivän nosto IS Viihde -osiossa
- Cross-screen paraati, kohdennus artikkelisivujen kävijöille
Kaksi somepostausta The Voice of Finlandin somekanavissa
Tulokset

Jatkuu-tunnisteet The Voice of Finland -ohjelman katkoilla toivat Genelecille vahvan huomioarvon. Tuotesijoittelunäkyvyys luontevassa ja profiloivassa sisällössä toi mainontaan erottuvuutta ja kommunikoi Genelecin kaiuttimien käyttötarkoitusta.
Natiivimainonta kertoi tuotteen laadusta ja brändin kotimaisuudesta ja puhutteli sekä ammattilaisia että kotikuluttajia.
Vahva digitaalinen haltuunotto Sanoman verkostossa lisäsi kampanjan vaikuttavuutta.
Sosiaalisen median postaukset linkittivät brändin ohjelman sisältöihin ja hyödynsivät vaikuttajamarkkinointiyhteistyötä.
The Voice of Finland keräsi Nelosella keskimäärin 815 000 katsojaa (10+) viikoittain. Mukaan on laskettu ensiesitys ja uusinnat (Lähde: Finnpanel / 10+). Jatkuu-tunniste tavoitti 7 202 000 kontaktia
Artikkelit keräsivät yhteensä huimat 290 000 sivulatausta. Artikkelit keräsivät huomattavasti keskimääräistä korkeampia sivulataus- ja kävijämääriä. Myös lukuajat olivat huomattavasti keskimääräistä pidempiä. Artikkelien parissa siis viihdyttiin. Toisen artikkelin sisältämä testi tehtiin lähes 23 000 kertaa ja liidejä saatiin huikeat 12 600.
Artikkelit aktivoivat erittäin hyvin myös Facebookin puolella. Ensimmäistä artikkelia jaettiin 132 kertaa ja erilaisia reagointeja kertyi melkein 1 500. Artikkelin liikenteestä noin 4 700 sivulatausta tuli Facebookin kautta.
Artikkeleilla tavoitettiin hyvin eri ikäryhmiä, erityisesti 34-vuotiaista ylöspäin. Lukijat jakautuivat melko tasaisesti sekä nais- että mieslukijoihin.

”The Voice of Finland -yhteistyö on toiminut aivan erinomaisesti. Tuntuu aidosti siltä, että joka vuosi on saatu kehitettyä jotain uutta. Natiivimainonta oli yksi onnistuneimmista lisäyksistä yhteistyöhön.”
Sami Mäkinen, business manager, Genelec

Genelec on kotimainen, äänialan ammattikäyttöön suunniteltujen tuotteiden kansainvälisesti johtava perheyritys. Genelec suunnittelee tuotteita vaativaan käyttöön ammattilaisille, koteihin sekä erilaisiin AV-asennuksiin.
Katso myös:
Natiivikampanjalla uutta voimaa Genelecin The Voice of Finland -yhteistyöhön