Monikanavainen etusivu vauhditti Halosen Hintahaloo-kampanjan ennätyksellisiin tuloksiin
Tavoitteena onnistunut kampanjamyynti ja laajan kohderyhmän tavoittaminen
Hintahaloo-kampanjan kohderyhmä on laaja tarjoustuotteiden ulottuessa lastenmuodista senioreihin. Tavoittavuuden takaamiseksi mainonnassa hyödynnetään kattavaa mediapalettia sisältäen sanomalehtimainonnan myymäläpaikkakunnilla, valtakunnallisen televisiomainonnan sekä display- ja videomainonnan verkossa.
Hintahaloon avajaispäivästä haluttiin Pirkanmaalla näyttävä ja huomiota herättävä. Tätä tukeakseen Halonen päätti kokeilla Aamulehden monikanavaisen etusivun vaikutusta. Monikanavainen etusivu sisältää sekä Aamulehden etusivun painetussa lehdessä että digitaalisen etusivun Aamulehden digitaalisissa kanavissa mahdollistaen yli 300 000 kontaktia yhden päivän aikana. Digitaalinen etusivu toimi ohjauksena Halosen verkkokauppaan Hintahaloo-kampanjasivulle.
Lähde: TNS Atlas 2018
Tuloksena myyntiennätys
Hintahaloon mediapaletti on pidetty vuodesta toiseen samanlaisena pieniä variaatioita tehden. Kampanjan tuloksia on näin voitu verrata edellisvuoteen, kuten myös mainonnassa tehtyjen painotuserojen vaikutusta. Halosen Ratinan myymälä teki syksyn Hintahaloo-kampanjassa myyntiennätyksensä ja myös Ideaparkin myynnin kasvu oli huikea. Verkkokaupan puolella saatiin paljon pirkanmaalaisia asiakkaita.
Aamulehden monikanavaisella etusivulla oli markkinointipäällikkö Päivi Halosen mukaan merkittävä vaikutus kampanjan tuloksiin. Etusivulla saatiin niin hyvä teho ja boostaus aikaan, että Halonen pitää ratkaisua hyvänä optiona jatkossa myös brändimainonnalle.
Hintahaloo meni tosi hyvin Pirkanmaalla tänä syksynä. Ratinan myymälä teki myyntiennätyksensä kasvattaen prosentuaalisesti eniten myyntiä kaikista myymälöistämme. Myös Ideaparkin myymälän tulos oli tosi kova myynnin kasvaessa reippaasti verrattuna edelliseen sesonkiin. Mediapalettimme oli Tampereella sama kuin edellisenä vuonna Aamulehden etusivua lukuun ottamatta, joten etusivulla on ollut iso rooli tässä onnistumisessa. Monikanavainen etusivu on kattava ratkaisu, joka palvelee sekä kivijalkaa että verkkokauppaa.