Case Hartwall hero

Case Hartwall

IS.fi:n natiiviartikkeli tavoitti lähes tuplasti vertailulukuja enemmän kävijöitä

Virtuaalinen after ski -tapahtuma ja Teflon Brothersin haastattelun sisältänyt natiiviartikkeli toivat runsaasti näkyvyyttä Original Long Drink -brändille.

Kampanjan tavoite

Case_6

Hartwall halusi järjestää jotakin kivaa koronasta huolimatta – jotain mitä ei peruta ja johon kenen tahansa on helppo osallistua nettiyhteyden välityksellä kotisohvalta käsin. Hartwall tarjosi koronan kurittamille kansalaisille Teflon Brothersin virtuaalisen after ski -keikan.

Toteutus

Teflon  Brothersin Harmaa rinne -striimikeikka välitettiin eri alustoilla ja verkkosivulla (IS.fi, Originalin Youtube-kanava ja Originalin oma alusta). IS-yhteistyö oli yksi osa laajempaa kampanjakokonaisuutta.

Tapahtuman markkinointi aloitettiin viikkoa ennen h-hetkeä natiiviartikkelilla IS.fi:ssä. Keikalle haluttiin mukaan erityisesti lonkerolle potentiaalinen nuorempi porukka.

Keikan lisäksi tapahtumassa julkistettiin Original Long Drink -tuoteperheen uusin jäsen, Zero Label, eli alkoholiton lonkero.

Tavoitteena saada Harmaa rinne yhdistymään vahvasti Hartwallin Original Long Drink -tuoteperheeseen sekä tarjota kuluttajille elämyksiä brändin parissa.

Natiiviartikkeli oli IS.fi/viihde-osion nostona 14.–20.3. ja IS.fi:n etusivun nostona 20.3. Artikkeliin ohjattiin vahvasti paraatibannerilla sekä IS.fi:n kiinteällä digikokosivulla tapahtumapäivänä. Monikanavainen mainosmuoto näkyi kaikissa päätelaitteissa IS:n etusivuilla ja artikkelien keskellä. Keikan striimi oli upotettuna ISTV:n kautta natiiviartikkeliin.

Tulokset

Case Hartwall kollaasi

Artikkeli keräsi yhteensä lähes 50 000 sivunäyttöä ja lähes 40 000 kävijää. Lukuajat olivat todella pitkät, eli artikkelin parissa on viihdytty hyvin. IS.fi:n natiivin vertailulukuihin nähden artikkeli keräsi lähes tuplasti paremmat luvut.

Enemmistö artikkelin lukijoista oli naisia.

Case asiakkaan kommentti

Sanoman kanssa oli helppo tehdä yhteistyötä ja lopputulos oli meidän näköinen. Olen siihen erittäin tyytyväinen.”

Ella Lindberg, Brand Manager, Long Drinks, Hartwall

Katso myös: 

Hartwallin ja Teflon Brothersin after ski -keikka piristi koronan kurittamaa kansaa