Case Ifolor hero

Case Ifolor

Inspiroivia sisältöjä liikkuvan kuvan ja natiiviartikkelien keinoin

Sanoman ja Ifolorin sisältömarkkinointiyhteistyö tarjoaa ideoita Ifolorin kuvatuotteiden monipuoliseen hyödyntämiseen ja varmistaa kävijävirran verkkokauppaan.

Tavoite

Case_6

Ifolor halusi hyödyntää liikkuvan kuvan mahdollisuuksia sisältömarkkinoinnissaan, tarjota ideoita kuvatuotteiden monipuoliseen hyödyntämiseen, lisätä sitoutumista sosiaalisen median kanaviinsa ja ohjata kävijöitä verkkokauppaan laadukkaiden sisältöjen avulla.

Ratkaisu

Ensimmäiset Sanoman kanssa yhteistyössä tuotetut sisällöt julkaistiin keskellä kesän lomakautta. Valokuvaaja Kasperi Kropsun kanssa annettiin kuvausvinkkejä ja kuvavisassa arvuuteltiin ifolorilaisten lempipaikkoja Suomessa. Syyskaudella tarjoiltiin kuvatuotteiden ympärille toteutettuja tee se itse -ideoita aina kattauskoristeiden tekemisestä paketointiin. Lisäbuustia isänpäivän ja joulun myyntiin haettiin kolmen IS.fi:ssä julkaistun natiiviartikkelin avulla.

Tulokset

Case Ifolor kollaasi

Laadukkaiden kesäsisältöjen avulla saatiin varmistettua hyvä kävijävirta Ifolorin verkkokauppaan suomalaisten lomasesongin aikana. Kesän kuvavisaan osallistuneet hyödynsivät alekoodia ja teettivät lomakuvistaan kirjoja ja muita kuvamuistoja. Loppuvuoden tee se itse -sisällöillä saatiin inspiroitua kuluttajia ja motivoitua ostoa. Natiiviartikkelit IS.fi:ssä tavoittivat yleisön laajasti ja saavuttivat yhteensä lähes 100 000 sivunäyttöä ja yli 80 000 kävijää, mikä on selvästi keskimääräistä enemmän. Natiiviartikkelit lisäsivät myös liikennettä Ifolorin verkkokauppaan ja lisäsivät mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan ostoaietta huikeat 330 prosenttia.

Mainonnan vaikuttavuustutkimukseen vastanneet pitivät natiiviartikkeleita kiinnostavina ja lisätietoa antavina, ja niillä oli positiivinen vaikutus brändimielikuvaan. Mainokset ylittivät alan keskiarvot kaikilla vaikuttavuusmittareilla.

Case asiakkaan kommentti

Sisällöt olivat hyvin toteutettuja, ajankohtaisia ja selkeitä. Olemme erityisen tyytyväisiä niiden positiivisesta vaikutuksesta brändimielikuvaan ja ostoaikeisiin.”

Päivi Pietarinen, kampanja- ja sisältötiimin vetäjä, Ifolor

Katso myös: 

Liikkuva kuva on Ifolorin sisältömarkkinointitekemisen ytimessä