Case Aku Ankka Cloetta hero

Case Jenkki

Aku Ankan liite herätti huomiota ja positiivisia mielikuvia

Jenkki-purukumin mainosliite sai kiitosta siitä, että se onnistui erityisen hyvin erottautumaan muusta lehtimainonnasta. Tähän lisäksi se koettiin hauskaksi ja viihdyttäväksi.

Kampanjan tavoite

Case_6

Kampanjassa haluttiin tuoda esiin hammasterveyden, ksylitolipurukumin ja hymyilyn ilosanomaa viihdyttävällä ja hauskalla tavalla lapsiperheiden kohderyhmälle.

Toteutus

16-sivuisessa Aku Ankka -liitteessä jaettiin hampaidenhoidon ja ksylitolin ilosanomaa. Liite jaettiin kaikille Aku Ankan tilaajille (680 000 lukijaa). Lisäksi Cloetta tilasi siitä myös lisäpainoksen omaan käyttöönsä. Kampanja jatkui myös digin ja somen puolella:  Aku Ankan sivuille rakennettu hymytesti avattiin noin 10 000 kertaa ja jaettiin somessa yli 200 kertaa.

Tulokset

Case Aku Ankka Cloetta kollaasi

Mainonnan vaikuttavuustutkimus toteutettiin verkossa Aku Ankka -lehden lukijaprofiilia edustavassa lukijapaneelissa 1.11.−6.11.2019.

Jenkki-purukumin mainosliite tavoitti lukijat keskimääräistä paremmin: yli yhdeksän kymmenestä oli huomannut liitteen ja tutustui siihen.

Keskimääräistä harvempi katsoi kuuluvansa kohderyhmään. Avoimista kysymyksistä käy ilmi, että liitteen koettiin olevan lapsille suunnattu. Aikuiset vastaajat eivät ehkä tämän takia itse kokeneet kuuluvansa kohderyhmään. Tästä huolimatta kuudella kymmenestä lukijasta kasvoi sekä ostoaikomus että positiivinen mielikuva brändistä. Kolmella lukijalla kymmenestä kasvoi kiinnostus tuotetta kohtaan.

Mainosliite sai kiitosta siitä, että se onnistui erityisen hyvin erottautumaan muusta lehtimainonnasta. Tähän lisäksi se koettiin hauskaksi ja viihdyttäväksi ja antavan hyvin tietoa. Huomioarvo 94 % on paljon keskimääräistä korkeampi. 

Jenkki-liite tavoitti digimuodossa Akuankka.fi:n kautta noin 8 000 eri lukijaa. Kaupallista liitettä luettiin Aku Ankan sivujen kautta yhtä paljon kuin vastaavanlaisia ei-kaupallisia lukupaketteja.

Case asiakkaan kommentti

Saimme paljon ideoita ja apuja luovaan prosessiin. Hymynokat-liite on toimivan yhteistyön tulos. Aku Ankka lehtenä ja hahmona on todella hyvä yhteistyökumppani ajamaan Jenkki-brändille tärkeitä hammasterveysteemoja.

Sanna Teräväinen, brand manager, Cloetta

Case yritys

Cloetta Suomi Oy on osa Cloetta-konsernia, joka on Pohjoismaiden johtava makeistalo. Cloetta on ksylitolituotteillaan terveiden hampaiden asialla. Jenkki ja Läkerol Dents ovat vaikuttaneet suun hyvinvointiin jo vuosikymmenien ajan.

Katso myös: 

Hymynokat-liite välitti hammasterveyden ilosanomaa