
Case K-Citymarket
Natiiviartikkelien sarja kasvatti asiointi- ja ostoaikeita
Lämminhenkiset natiiviartikkelit keräsivät reilusti keskivertoa paremmat kävijämäärät ja paransivat mielikuvaa mainostajasta.
Kampanjan tavoite

K-Citymarket halusi viestiä innovaatioista, joita kauppiaat tekevät uusien tuotteiden ja palveluiden kehittämiseksi omalle asiakaskunnalleen.
Toteutus
Natiiviartikkelien sarja IS.fi:ssä. IS.fi:n etusivun lisäksi artikkelit saivat näkyvyyttä IS Ruokala, IS Viihde, IS Urheilu ja IS Hyvä olo -osioissa. Artikkelisarja jatkuu vuoden loppuun saakka.
Tutustu artikkeleihin K-Citymarketin kumppaniosiossa.
Tulokset

Mainosartikkelit onnistuivat erottautumaan muusta mainonnasta sisällöllään ja kiinnostavilla aihevalinnoillaan. Artikkelit keräsivät yhteensä yli 600 000 sivunäyttöä ja yli 480 000 kävijää. Lukuajat olivat pitkät, eli artikkelien parissa on viihdytty hyvin.
Kaikki artikkelit keräsivät vertailulukuja reilusti paremmat kävijämäärät, ja erityisesti sarjan viimeiset artikkelit menestyivät erinomaisesti
Kampanjalla tavoitettiin erityisesti 35–44-vuotiaat sekä 65–74-vuotiaat. Artikkelien lukijoista enemmistö oli naisia.
Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan K-Citymarketin natiiviartikkelit tavoittivat lukijat erittäin hyvin. Lähes kaikki vastaajat olivat perehtyneet artikkeleihin.
Lukijat pitivät mainosartikkelien luovaa toteutusta onnistuneena. Artikkeleita arvioitiin hauskoiksi, kiinnostaviksi sekä muusta mainonnasta erottuviksi. Mainosartikkelien pääviestit ymmärrettiin hyvin ja mainostettavat palvelut saivat kiitosta osakseen. Viihdyttävä ja kiinnostava sisältö erottui muusta mainonnasta, loi positiivisia mielikuvia mainostajasta ja aktivoi kuluttajia.
Mainonta onnistui erityisen hyvin parantamaan lukijoiden mielikuvia K-Citymarketista, ja kiinnostus mainostajaa kohtaan lisääntyi valtaosalla vastaajista. Positiiviset mielikuvat näkyvät myös brand lift -tuloksissa kasvaneina asiointi- ja ostoaikeina.

Olemme olleet todella tyytyväisiä. Asiakkaan näkökulmasta artikkelisarjan tekeminen on ollut huomattavan vaivatonta. Toimituksellinen osaaminen on ollut erinomaista, ja Suomen suurimpiin alustoihin kuuluvan Ilta-Sanomien kautta tavoittavuus on ollut kunnossa.”
Henrik Walhfors, senior marketing manager, Kesko
Katso myös:
K-Citymarketin 50-vuotisjuhlavuoden artikkelit nostavat esiin kauppiaiden tarinoita