
Case K-Rauta PRO
Ohjelmayhteistyö Radio Rockissa ohjasi tehokkaasti podcastin pariin
Paneelikeskustelu-podcast sai Suplassa komean määrän kuuntelijoita.
Kampanjan tavoite

K-Rauta PRO on K-Raudan uusi alabrändi rakentamisen ammattilaisille. Paneelikeskustelu-podcast oli yksi osa brändin pidemmän aikavälin lanseeraussuunnitelmaa ja brändin tunnettuuden rakentamista. Tavoitteena oli vahvistaa uuden brändin tunnettuutta ja asiantuntijamielikuvaa kohderyhmän parissa. Pidemmällä aikavälin tavoite on vahvistaa K-Raudan B2B-liiketoimintaa.
Toteutus
Paneelikeskustelu-podcast tarvitsi toimivan alustan, ja sellainen löytyi Suplasta. Supla-kuuluvuuden lisäksi K-Rauta PRO:lle tehtiin ohjelmayhteistyö Radio Rockin Korporaatioon. Korporaation juontajat ohjasivat kuulijoita kampanjasivulle, jossa ihmiset saivat jakaa eeppisiä raksatarinoitaan. Näitä tarinoita nostettiin esiin taajuudella sekä tietysti myös Paneelikeskustelu-podcastissa. Podcastin pariin ohjattiin myös promootiospotein ja diginäkyvyydellä Sanoman verkostossa.
Tulokset

Suplan kahdeksan podcast-jakson luvut olivat komeat: kokonaisstartit olivat yli 7 600 ja keskimääräinen kuunteluaika 18,18 minuuttia.
Laitteiden ja starttien määrät kertoivat siitä, että käyttäjät kuuntelivat sisältöä tasaisesti, eli yksi käyttäjä kuunteli useamman jakson.

On hienoa nähdä, että kuunteluita on kertynyt näin paljon. Sanomalla oli meille oikeita kanavia kohderyhmän tavoittamiseen. Radion ohjelmayhteistyö osoittautui tehokkaaksi kanavaksi ajaa kuuntelijoita podcastin pariin.
Jonna Nummela, Chief Marketing Officer, K-Rauta
Katso myös: