Case Superkauppiaat hero

Case K-Supermarket

TV-sarja Superkauppiaat kehitti positiivisesti brändimielikuvaa

Perinteiseen mainontaan verrattuna oma ohjelma koettiin erottuvammaksi ja kunnianhimoisemmaksi.

Kampanjan tavoite

Case_6

Tavoitteena oli kertoa kuluttajille vähittäiskaupan ja kauppiaiden arjesta, avata ”Tavallista parempi ruokakauppa” -asiakaslupausta ja kehittää K-Supermarket-ketjun ja -kauppojen brändimielikuvaa.     

Toteutus

Superkauppiaat-ohjelmasarja Nelosella ja Ruudussa. Ohjelman pariin ohjattiin TV:n katkotunnisteiden, digimainonnan, Radio Suomipopin ohjelmayhteistyön, natiiviartikkeleiden ja HS:n monikanavaisen etusivun välityksellä.

Tulokset

Case Superkauppiaat kollaasi

Superkauppiaat-sarja oli menestys. Koko ohjelmakausi tavoitti lähes 2 miljoonaa katsojaa (maalis-toukokuu 4+, AdEdge).

Mielikuvatutkimuksen tulosten perusteella ohjelma oli toimiva tapa kertoa ruokakauppiaiden elämästä. Ohjelman koettiin olevan sopiva K-Supermarketille, ja se kertoi edukseen erottuvalla tavalla K-Supermarkettien kauppiaiden arjesta. 36 prosentin mielestä ohjelma paransi K-Supermarketin brändimielikuvaa. Ohjelmaa pidettiin rentona, viihdyttävänä ja kiinnostavana.

Perinteiseen mainontaan verrattuna oma ohjelma koettiin erottuvammaksi ja kunnianhimoisemmaksi. Mielikuva monipuolisesta valikoimasta ja paikallisen ruokatuotannon roolista korostui ohjelmaa seuranneiden parissa. K-Supermarkettien koettiin myös panostavan asiakaspalveluun.

”Mielestäni antaa mielenkiintoista perspektiiviä kauppiaan ja hänen johtamansa kaupan arkeen.”

”Hauska ja elämänmakuinen sarja.”

”Näkee, miten paljon asiakkaan hyväksi tehdään.”

”Tekee K-Supermarketeista lähestyttävämpiä ja läheisempiä. Ihan kuin kauppiaat olisivat tuttuja.”

Ruutu-palvelussa toteutetussa, Superkauppiaita seuranneille kohdennetussa pop-up-kyselyssä 75 prosenttia vastanneista totesi ohjelman parantaneen heidän mielikuvaansa K-Supermarketista. Kyselyn kärkeen nousivat positiiviset mielikuvat paikalliseen ruokatuotantoon, lähiruokaan sekä ruuan laatuun panostamisesta.  

Sarja oli varsin pidetty sitä säännöllisesti seuraavien vastaajien parissa. Sarjan toista kautta seuraisi hyvin todennäköisesti tai melko todennäköisesti 93 prosenttia vastaajista.    

Tutustu Superkauppiaat-sarjaan Ruudussa 

Case asiakkaan kommentti

Sanomalla on paljon osaamista brändätyistä ohjelmista. Yhteistyö oli rakentavaa ja avointa, ja luottamus oli sataprosenttista molemmin puolin. Kaikki toivoivat samaa, eli tämän sarjan onnistumista.”

Jenni Kujala, markkinointijohtaja, K-Supermarket

Katso myös: 

Superkauppiaat tv-sarja oli menestys