Kekäle-hero.jpg

Case Kekäle

Natiiviartikkeli toi yli sadan prosentin kasvun verkkokaupan kävijämääriin

Mekkoihin keskittynyt kampanja kasvatti Kekäleen tunnettuutta ja ohjasi tehokkaasti ostoon.

Kampanjan tavoite

Case_6

Kampanjan tavoitteena oli saada kävijöitä verkkokauppaan ja asiakasvirtaa myös myymälöiden puolelle. Kekäleen laajasta mekkokategoriasta haluttiin viestiä kiinnostavalla tavalla.

Toteutus

Natiiviartikkeli IS.fi/menaiset-osiossa 22.4.–5.5.2021. Artikkelissa keskityttiin medianmukaiseen toteutukseen, ja sen keskiöön nostettiin vinkit mekko-ostoksille.

Artikkeliin ohjattiin IS.fi:n etusivulta sekä IS/Menaiset-osion etusivulta

Nyt julistetaan mekkokausi avatuksi – nappaa täsmävinkit ja unohda kotihousuissa nyhjääminen!

Tulokset

Case Kekäle kollaasi

Artikkeli keräsi huiman määrän sivunäyttöjä ja kävijöitä: yhteensä yli 100 000 sivunäyttöä ja yli 70 000 kävijää, mikä on lähes tuplasti keskiarvoa enemmän. Lukuajat olivat pitkät, eli artikkelin parissa on viihdytty hyvin.

Artikkelin lukijoista 86 % oli naisia. Kampanjalla tavoitettiin erityisesti 35–44-vuotiaat sekä 65–74-vuotiaat lukijat.

Kun vertaillaan kampanjajaksoa edeltävää samanpituista ajanjaksoa, mekkoja myytiin kampanjajaksolla 84 % enemmän. Kun artikkeli julkaistiin 28.4., verkkokaupan kävijämäärissä oli kasvua 107 %.

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan Kekäleen mainosartikkeli onnistui tavoittamaan lukijat hyvin: lähes yhdeksän kymmenestä lukijasta tutustui artikkeliin ja kolme neljästä katsoi myös kuuluvansa sen kohderyhmään.

Luovasta toteutuksestaan artikkeli sai selvästi toimialakohtaista keskiarvoa paremman arvosanan. Sitä pidettiin harvinaisen kiinnostavana, viihdyttävänä ja hauskana.

Natiiviartikkeli onnistui vaikuttamaan yleisöönsä keskimääräistä paremmin: yli kolme neljästä lukijasta raportoi mielikuvansa mainostajasta parantuneen ja seitsemän kymmenestä kiinnostuksensa Kekälettä kohtaan kasvaneen. Kolme viidestä kertoi myös harkitsevansa mainostajan tuotteiden ostamista mainoksen nähtyään.

Mainonnan brand lift:

+ 227 %

Mainonnan muistaminen

+ 65 %

Tunnettuus

+ 311 %

Harkinta

+ 800 %

Ostoaikomus

Case asiakkaan kommentti

Yhteistyö Sanoman kanssa oli sujuvaa ja ripeää. Saimme Sanomalta tuotantoapua, ja Sanoman kautta tavoitimme kuluttajia laajasti. Kampanjan brand match oli meille erinomainen."

Outi Marttinen, markkinointipäällikkö, Kekäle 

Katso myös: 

Kekäleen natiivikampanja onnistui yli odotusten