Kotisporttituur-hero.jpg

Case Kotipizzan Kotisporttituur

Kun poikkeukselliset ajat vaativat poikkeuksellisia tekoja

Kevät 2020 tullaan muistamaan aikana, jolloin oltiin kotona. Ja jolloin kaikki sportti maailmassa oli tauolla. Tämä ei kuitenkaan meitä lannistanut. Poikkeukselliset ajat vaativat poikkeuksellisia tekoja. Kotisporttituur jatkoi Hokituurin ja Sporttituurin perinteitä levittäen positiivista fiilistä.
 

Kampanjan tavoite

Case_6

Kampanjan tavoitteena oli tehdä hyvää sisältöä Kotipizzan ja Radio Rockin kanaviin. Kampanjan aikana markkinoitiin Kotipizzan kotiinkuljetuspalveluita ja ennakkotilausmahdollisuutta.

Toteutus

Radio Rockin Korporaatio otti kolme viikkoa erilaisia kotisporttihaasteita vastaan. Korporaation juontajat ohjasivat kuulijoita päivittäin kampanjasivulle ja kehottivat lähetyksissään kuulijoita haastamaan heidät erilaisilla kotisporttivideoilla. He myös tilasivat Kotipizzan pizzaa ennakkotilauksena ennen perjantain Kotisporttituurin haastevideon suorittamista.

Kampanjasivulla kävijää kannustettiin haastamaan Korporaatio omalla Kotisporttituur-tempullaan ja näyttämään, mitä kaikkea poikkeusolot saavat meidät tekemään. Päivähaasteeksi nousseet temput palkittiin Kotipizzan lahjakorteilla. Perjantaiksi valitun haasteen jättänyt kuuntelija voitti lahjakortin tuplana.

Kampanjaan kuului promootiospotti Radio Rockilla ja ohjelmayhteistyötunnisteet Radio Rockin Korporaatio-ohjelmassa, digimainontaa Sanoman verkostossa postauksia Radio Rockin somekanavilla.

Tulokset

Kotisporttituur-kollaasi.png

Teimme sen, poikkeusoloissakin! Kotisporttituur-kampanja otettiin hyvin vastaan. Korporaation sitoutuminen ja intohimo poikkeusajan kotisporttaamiselle ja Kotipizzan nostettaville teemoille, kuten kotiinkuljetukselle ja ennakkotilaukselle, antoivat hyvät ainekset kampanjan läpivientiin. Kotipizzasta puhuttiin päivittäin ja kuulijat ottivat osaa lähetyksiin. Kuulijat lähettivät oivaltavia temppuvideoitaan antaumuksella ja haastoivat Korporaatiota temppuja suorittamaan.

Kampanjasivu tavoitti noin 3000 kävijää, ja sporttihaastevideoita tuli yhteensä 94 kappaletta. Somepostausten tavoittavuus oli hurjat 240 000.

Case asiakkaan kommentti

"Notkean toiminnan tuloksena löysimme Sanoman tiimin kanssa Sporttituuriin uutta kulmaa, joka teki mediayhteistyöstä rajoitusten aikana vielä relevantimman sisältökokonaisuuden kuin normaalissa tilanteessa.”

Rainer Lindqvist,  markkinointijohtaja, Kotipizza Group

Katso myös: 

Kun kaikki suunnitelmat menivät pieleen…syntyi Kotipizzan Kotisporttituur