Visit-Lahti-hero.jpg

Case Lahden seutu

HS etusivu kasvatti kiinnostusta ja kävijämääriä

Monikanavainen HS etusivu toi merkittävän piikin Visit Lahden verkkosivuliikenteeseen.

Kampanjan tavoite

Case_6

Kampanjan tavoitteena oli uusien kotimaan matkailijoiden tunnistaminen, houkuttelu ja hurmaaminen sekä Lahden seudun asemointi Järvi-Suomeen.

Toteutus

HS monikanavainen etusivu 26.1. ja diginäkyvyyttä Sanoman verkostossa jatkona viime heinäkuussa toteutettuun näkyvyyteen.

Tulokset

Case-Visit-Lahti-kollaasi.png

Tutkimus mainonnan vaikuttavuudesta toteutettiin verkossa Helsingin Sanomien lukijaprofiilia edustavassa lukijapaneelissa 26.1.−28.1.2021.

Lahden seudun mainos kiinnitti lehden lukijoiden huomion erittäin hyvin. Yli yhdeksän kymmenestä mainoksen huomanneesta perehtyi siihen tarkemmin.

Mainosta pidettiin selkeänä ja erottuvana, minkä lisäksi mainostaja erottui siitä hyvin. Avoimissa kommenteissa kehuttiin mainoksen tyylikästä, kaunista ja pelkistettyä toteutusta.

Mainos onnistui vahvistamaan myönteistä mielikuvaa Lahden seudusta kahdella vastaajasta kolmesta. Kiinnostus Lahden seutua kohtaan kasvoi puolella vastaajista.

Lahden seudun mainoksen huomasi 598 000 lukijaa ja sen luki 568 000. Mielikuva mainostajasta parani 401 000 lukijalla, lisätietoa haki 185 000 lukijaa ja verkkosivuilla aikoi vierailla 191 000 lukijaa.

HS monikanavainen etusivu toi merkittävän piikin www.visitlahti.fi:n verkkosivuliikenteeseen.

Case asiakkaan kommentti

”Monenlaista näkyvyyttä on tarjolla, mutta HS etusivua ei ole muita. Sanoman tarjoamat ratkaisut kiinnostavat meitä, sillä niiden kautta Lahden seutu saa laajaa näkyvyyttä ja tavoittaa halutun kohderyhmän.”

Tiina Kallio, Head of Destination Marketing, Lahden seutu – Lahti region Oy

Katso myös: 

Monipuolinen, raikas ja kiinnostava − Panostus näkyvyyteen vaikutti Lahden seudun kävijämääriin ja mielikuviin