Laadukkuus ja laaja tavoittavuus ratkaisivat – HS:n etusivu herätti kiinnostusta Lantmänneniä kohtaan
Lantmännenin monikanavaisen HS etusivun tavoitteena oli rakentaa maatalousosuuskunnan Ilmasto & Luonto -viljelyohjelman tunnettuutta. Kohderyhmänä oli viljelijöiden lisäksi suuri yleisö.
Lantmännen kuuluu Pohjoismaiden suurimpiin maatalous- ja elintarvikealan yhtiöihin ja omistaa Suomessa maatalousalalla toimivan Lantmännen Agron sekä leipomoalan yhtiöt Lantmännen Cerealian, Lantmännen Unibake Finlandin ja Vaasan Oy:n.
Uskottava ja luotettava konteksti
”Halusimme käyttöön arvostetun ja mahdollisimman laajasti tavoittavan mediapinnan. Monikanavaisella printillä ja digillä saimme kuluttajat tehokkaasti kiinni”, kertoo Vaasan Oy:n Media Manager Lotta Castrén.
HS etusivua käytettiin osana Lantmännenin viljelyohjelman lanseerausta.
”Meillä oli teemana kestävä viljely, joten kontekstin pitää olla uskottava ja luotettava. Haluamme tavoittaa valtakunnallisella viljelyohjelmalla mahdollisimman laajasti suurta yleisöä”, kertoo Lantmännen Unibaken Suomen ja Baltian tuoreleipäliiketoiminnan viestintäjohtaja Mari Dunderfelt.
Ohjelma tulee jatkumaan useamman vuoden ajan.
”Mietimme jatkuvasti keinoja siihen, miten pystymme konkreettisesti ja kiinnostavalla tavalla kertomaan ohjelman näkymisen ruokapöydissä sitten kun kestävästi tuotettu vilja on leivottu leiväksi asti”, Dunderfelt sanoo.
Kun on tärkeää kerrottavaa, HS etusivu on oiva valinta
Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen vastauksissa korostuivat toivotut viestit.
Ilmoitus onnistui kiinnittämään lukijoiden huomion. Yli kahdeksan kymmenestä vastaajasta muisti nähneensä mainoksen. Valtaosan mielestä mainos oli heille relevantti, ja mainoksen pääviestit välittyivät vastaanottajille hyvin.
Mainosta pidettiin informatiivisena, mielenkiintoisena ja muusta mainonnasta erottuvana. Kiinnostus mainostajaa kohtaan heräsi, ja yli kolmannes vastaajista aikoi etsiä lisää tietoa aiheesta mainonnan perusteella.
”Tulokset olivat hyvät ja huomioarvo todella korkea, kun sitä verrattiin elintarvikealaan ja muihin Hesarin etusivuihin. Halutut attribuutit välittyivät, ja ilmoitus sisälsi kuluttajien mielestä paljon kiinnostavaa tietoa”, Lotta Castrén kertoo.
Vaasan ja Lantmännen hyödyntävät HS etusivua silloin, kun on tärkeätä kerrottavaa.
”Valinnassa korostuu mediaympäristön vastuullisuus ja laadukkuus. Hesarin etusivulla emme ole esillä väärässä kontekstissa”, Castrén toteaa.
Meillä oli teemana kestävä viljely, joten kamapanjan kontekstin pitää olla uskottava ja luotettava. Haluamme tavoittaa valtakunnallisella ohjelmalla mahdollisimman laajasti suurta yleisöä. Se onnistuu HS:n monikanavaisella etusivulla.