Elosen leipomo case hero.jpg

Case Leipomo Elonen

Uutuustuotteille näkyvyyttä Radio Suomipopin vappulähetyksessä

Kun festarit peruutuivat, leipomo Elonen päätti lähteä Radio Suomipopin ja Ruudun Vappu 2020 -lähetyksen yhteistyökumppaniksi. 

Kampanjan tavoite

Case_6

Yhteistyön tavoitteena oli saada Elosen kesäksi lanseeraamille uutuustuotteille näkyvyyttä ja huomioarvoa.

Toteutus

Leipomo Elonen toimi Radio Suomipopin Vappu 2020 -erikoislähetyksen yhteistyökumppanina.

Kampanjaan kuului lähetyksen ennakkomarkkinoinnin promootiospotit Radio Suomipopilla, Juuso ja Tinni Shown ohjelmayhteistyötunniste, promootiospotti Ruutu.fi:ssä, somepostauksia Radio Suomipopin Facebookissa ja Instagramissa sekä vappupäivän suora lähetys Ruudussa ja Radio Suomipopilla.

Vappuviikon aikana Juuso ja Tinni maistelivat vappuviikolla Elosen Leipomon tuotteita ohjelmassaan päiväkahvien merkeissä, ja Juuso kertoi useaan otteeseen tarinoita työuraltaan Elosella. Juuso ja Tinni kehottivat päivittäin osallistumaan Radio Suomipopin Facebook-arvontoihin ja aktivoivat kuuntelijoita suuren suosion saaneen WhatsApp-kisan pariin.

Radio Suomipopin Facebookissa järjestettiin maanantaista torstaihin päivittäin neljä arvontaa, joissa jokaisessa oli palkintona kylmälaukkuja täynnä Elosen tuotteita.

Vappupäivän Vappu 2020 -erikoislähetyksessä klo 10−18 juontajat Juuso, Tinni, Janni, Janne, Juho ja Hovimuusikko Ilkka herkuttelivat Leipomo Elosen tuotteilla. Radio Suomipopin studioon oli tuotesijoiteltu Elosen tuotteet näyttävästi esille. Ohjelmassa oli muun muassa munkinpussituskilpailu, jonka voiton vei Tinni.

Vapun jälkeen maanantain lähetyksessä muisteltiin vielä hauskaa vappuviikkoa.

Tulokset

Case leipomo Elonen kollaasi

Vapun suora erikoislähetys Ruudussa keräsi lähes 13 000 starttia. Lähetyksen pariin ohjattiin myös IS.fi:stä. Sitä tuli Ruudun siihen mennessä striimatuin livelähetys.

Kampanjan somepostausten tavoittavuus ylitti kirkkaasti Radio Suomipopin kaupallisen postausten keskiarvon. Postausten aktivointiprosenttien keskiarvo oli yli 6 %.

Viimeisen kuukauden aikana leipomo Elosen sosiaalisen median kanavien seuraajamäärä on kasvanut 400 %,

Radio Suomipopin ja leipomo Elosen vappupromootio toi hyvän mielen ja oli hauskaa kuunneltavaa ja katseltavaa poikkeusajan keskellä. Kokonaisuus aktivoi, palkitsi ja osallisti kuuntelijoita luontevalla tavalla.

Case asiakkaan kommentti

"Sanoman kanssa yhteistyö oli reipasta ja mutkatonta. On aika uskomatonta, että kampanja onnistui näin upeasti näin lyhyellä aikataululla."

Nelli Rantanen, markkinointisuunnittelija, Elonen Oy 

Katso myös: 

Festareiden sijaan vappukotoilua