hesa aija hero

Case Meillä on töitä

Rauman seudun työantajamielikuvallinen brändikampanja

Meillä on töitä -kampanja toi näkyvyyttä Rauman seudun työpaikoille. 

Kampanjan tavoite

Case_6

Kampanjana tavoitteena oli nostaa Rauman talousalueen vetovoimaa työvoiman ja osaamisen näkökulmasta sekä luoda alueelle yhteinen kattobrändi, jonka alla kaikki mukana olevat yritykset hakevat kesätyöntekijöitä. Tavoitteena oli, että kampanja puhuttelee tehokkaasti nuorta kohderyhmää, saa heidät kiinnostumaan Rauman seudusta tulevana kesätyöpaikkana ja jopa harkitsemaan muuttoa seutukunnalle .

Toteutus

Kokonaisuudessa kuului viiden videon lisäksi uusi yhteinen brändi-ilme, kampanjasivu sekä valtakunnallinen monimediallinen ja kohdennettu lanseerauskampanja.

Videosisällöissä hyödynnettiin vaikuttajamarkkinointia ja tuotiin Suomen stadilaisin raumalainen, eli Hesa-Äijä, tutustumaan Rauman alueen yrityksiin ja niiden tarjoamiin kesätyömahdollisuuksiin.

Kampanja alkoi Oikotie Työpaikkojen videoparaatibannerilla, jossa Rauman kauppakamarilla oli viikon yksinoikeus sekä desktopissa että mobiilissa.

Kampanjassa tehtiin neljä sosiaalisen median (Facebook+Instagram) lähtöä. Kaikki lähdöt olivat kestoltaan 7 vrk. Kolmelle videolle tehtiin viikon mittaiset YouTube -kampanjat, joista ohjattiin kampanjasivulle.

Kampanjaan tehtiin myös koko Sanoman verkoston kattavaa bannerimainontaa mobiiliverkostossa.

Kokonaisuuteen kuului lisäksi natiivikampanja HS.fi:ssä, eli tarinallinen sisältöartikkeli Rauman seudusta ja sen tarjoamista työmahdollisuuksista.

 

Tulokset

hesa aija mainosmuodot

 

Oikotien banneri toimi erinomaisesti. Klikkiprosentti oli 0,43 %. Re-target-kampanjan klikkiprosentti oli 0,62 %.

Sosiaalisen median postaukset suorittivat erittäin hyvin. Postausten kautta kampanjasivu sai 3 616 käyntiä. YouTube tuotti 1 078 siirtymistä sivustolle. Kampanja-aikana sivustolla vieraili yli 15 000 eri kävijää.

Osalla kampanjaan osallistuneista yrityksistä hakijoiden määrä nousi ja toisilla pysyi edellisten vuosien tasolla kovasta kilpailutilanteesta huolimatta. Monet kesätöihin valituista sanoivat huomanneensa kampanjan, joten näkyvyyttä saatiin oikeassa kohderyhmässä.

 

Case asiakkaan kommentti

"Rauman kauppakamarin jäsenyritysten yhteinen kesärekrykampanja on toimintamuoto, jolle odotan jo jatkoa. Rauman seutu voisi jatkossakin erottautua 'the kesätyöpaikkakuntana'. " 

Riikka Piispa, toimitusjohtaja, Rauman kauppakamari