Nokian Renkaiden natiivikampanja IS.fi:ssä kasvatti kesärenkaiden kysyntää
Nokian Renkailta tuli keväällä 2021 markkinoille kaksi uutta kesärengasta: henkilöautoihin tarkoitettu ympäristöystävällinen Hakka Green 3 sekä pakettiautoihin tarkoitettu tukeva ja kestävä Hakka Van.
Kevään kampanjan tavoitteena oli lisätä Nokian Renkaiden brändin ja tuotteiden tunnettuutta sekä ohjata asiakkaita jälleenmyyjien ostoputkeen ja kasvattaa kesärenkaiden myyntiä.
”Halusimme tuoda uudella tavalla esiin kesärenkaiden ominaisuuksia ja eroja eri rengastyyppien välillä. Valitsemalla laadukkaat premium-renkaat autoilija voi saada tuntuvia säästöjä niin kukkarolle kuin ympäristöllekin. Näitä seikkoja on haastavaa tuoda perusteellisesti esiin perinteisemmillä mainosmuodoilla, joten natiivi sopi tarpeisiimme mainiosti. Julkaisimme natiiviartikkelit myös Ilta-Sanomien printtilehdessä varmistaaksemme kohderyhmän tavoitettavuuden ja viestin läpimenon”, kertoo markkinointipäällikkö Katarina Jåfs Nokian Renkailta.
Kampanja sisälsi kaksi natiiviartikkelia IS.fi:ssä. Etusivun lisäksi artikkelilla oli nosto IS.fi:n Autot-osiossa.
Näin valitset turvalliset sekä polttoainetta ja ympäristöä säästävät kesärenkaat
"Onnistunut lomamatka alkaa renkaiden kunnon ja rengaspaineiden tarkistamisella”
Mainonta kasvatti ostoaikomusta
Nokian Renkaiden mainosartikkelit kiinnittivät lukijoiden huomion. Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan kymmenestä lukijasta kahdeksan perehtyi mainosartikkeleihin ja valtaosa koki kuuluvansa mainonnan kohderyhmään.
Artikkelien lukijoista enemmistö oli miehiä. Kampanjalla tavoitettiin erityisesti 45–54-vuotiaat sekä 65–74-vuotiaat lukijat.
Luovalta toteutukseltaan mainosartikkeleita arvioitiin tietoa antavaksi ja kiinnostaviksi. Niitä pidettiin myös selkeinä ja mainostaja erottui artikkeleista hyvin.
Vaikuttavuustutkimuksen tulokset olivat kautta linjan paremmat kuin toimialalla keskimäärin – mainonta kasvatti Nokian Renkaiden tunnettuutta luomalla myönteisiä mielikuvia brändistä, kasvattamalla kiinnostusta sitä kohtaan ja aktivoimaan kuluttajia sivustolla vierailuun.
Mainoksen brändivaikutukset todennettiin vertaamalla tuloksia sisältöjä lukeneiden vastaajien ja mainonnalle altistumattomien vastaajien välillä.
Mainonnan muistaminen kasvoi 50 %, tunnettuus 24 % ja ostoaikomus 88 %.
Artikkelit kiinnostivat IS.fi:n lukijoita ja liikenne verkkosivustollemme oli poikkeuksellisen laadukasta. Mainokset tavoittivat oikean kohderyhmän ja sisältö oli heille relevanttia, joten saimme mukavan boostin kesärenkaiden kysyntään kevään rengassesongin aikana.