Case Nokian Renkaat hero

Case Nokian Renkaat

Natiiviartikkelit IS.fi:ssä tavoittivat kohderyhmänsä ja lisäsivät ostoaikomusta

Mainonta kasvatti Nokian Renkaiden tunnettuutta luomalla myönteisiä mielikuvia brändistä, kasvattamalla kiinnostusta sitä kohtaan ja aktivoimaan kuluttajia sivustolla vierailuun.

Kampanjan tavoite

Case_6

Kevään kampanjan tavoitteena oli lisätä Nokian Renkaiden brändin ja tuotteiden tunnettuutta sekä ohjata asiakkaita jälleenmyyjien ostoputkeen ja kasvattaa kesärenkaiden myyntiä.

Toteutus

Kampanja sisälsi kaksi natiiviartikkelia IS.fi:ssä. Etusivun lisäksi artikkelilla oli nosto IS.fi:n Autot-osiossa.

Näin valitset turvalliset sekä polttoainetta ja ympäristöä säästävät kesärenkaat

"Onnistunut lomamatka alkaa renkaiden kunnon ja rengaspaineiden tarkistamisella”

Tulokset

Case Nokian Renkaat kollaasi

Nokian Renkaiden mainosartikkelit kiinnittivät lukijoiden huomion. Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan kymmenestä lukijasta kahdeksan perehtyi mainosartikkeleihin ja valtaosa koki kuuluvansa mainonnan kohderyhmään.

Artikkelien lukijoista enemmistö oli miehiä. Kampanjalla tavoitettiin erityisesti 45–54-vuotiaat sekä 65–74-vuotiaat lukijat.

Luovalta toteutukseltaan mainosartikkeleita arvioitiin tietoa antavaksi ja kiinnostaviksi. Niitä pidettiin myös selkeinä ja mainostaja erottui artikkeleista hyvin.

Vaikuttavuustutkimuksen tulokset olivat kautta linjan paremmat kuin toimialalla keskimäärin – mainonta kasvatti Nokian Renkaiden tunnettuutta luomalla myönteisiä mielikuvia brändistä, kasvattamalla kiinnostusta sitä kohtaan ja aktivoimaan kuluttajia sivustolla vierailuun.

Mainoksen brändivaikutukset todennettiin vertaamalla tuloksia sisältöjä lukeneiden vastaajien ja mainonnalle altistumattomien vastaajien välillä.

Mainonnan muistaminen kasvoi 50 %, tunnettuus 24 % ja ostoaikomus 88 %.

Artikkelit kiinnostivat IS.fi:n lukijoita ja liikenne verkkosivustollemme oli poikkeuksellisen laadukasta. Mainokset tavoittivat oikean kohderyhmän ja sisältö oli heille relevanttia, joten saimme mukavan boostin kesärenkaiden kysyntään kevään rengassesongin aikana.”

Katarina Jåfs, markkinointipäällikkö, Nokian Renkaat

Lue myös: 

Nokian Renkaiden natiivikampanja kasvatti kesärenkaiden kysyntää