Case Oikotie Työpaikat kesätähti hero

Case Oikotie Työpaikat

Huomioarvoa kekseliäällä kampanjalla

Oikotiellä haettiin Suomipopille kesätähteä juontajapariksi Juho Keskitalolle. Haku toi Oikotie Työpaikkojen sivustolle enemmän kävijöitä yksittäiselle työpaikkailmoitukselle kuin koskaan aikaisemmin.   

Lähtökohta

Case_6

Oikotie Työpaikkojen keskeinen tavoite on nostaa kävijäliikennettä sivustolleen. Haasteeseen päätettiin vastata radiopromootiolla.

Syntyi idea, joka hyödyttäisi samanaikaisesti sekä Oikotietä että Radio Suomipoppia.

Kanavalla oli kesäksi suunnitteilla erikoisohjelma, kun vakiojuontajat olisivat kesälomalla. Juho Keskitalo siirtyisi kesätöihin Suomipopin iltapäivään ja hänen seurakseen studioon kutsuttaisiin nimekkäitä kesätähtiä.

Mutta miksei samalla tarjottaisi jollekin onnekkaalle kuuntelijalle unelmien kesätyöpaikkaa radiojuontajana?

Toteutus

Kampanjan idea rakennettiin tämän rekrytointiprosessin ympärille, sillä samalla haluttiin nostaa Oikotien tarjoama palvelu tekemisen keskiöön.

Suomipopin taajuudella oli kilpailu, jolla ohjattiin kuuntelijoita Oikotie Työpaikkojen sivustolle luotuun työtehtävän hakulomakkeeseen.

Radiojuontajaksi ei tunnetusti ole helppo päästä, joten kyseessä oli taatusti ainutlaatuinen palkinto: mahdollisuus juontaa Suomipopin iltapäivää yhdessä Juhon kanssa.

Tulokset

Case Oikotie Työpaikat kesätähti kollaasi

Kampanjasta tuli huikea menestys. Kesätähden hakulomakkeeseen kävi kampanjan aikana tutustumassa yhteensä 64 870 kävijää, joka on Oikotien kaikkien aikojen ennätys millekään työpaikkahakemukselle!

Koska tavoite oli saada sivustolle kävijöitä, tämä voidaan varmasti laskea varsin väkeväksi onnistumiseksi.

Hakemuksia kertyi lopulta 673 kpl, joista tehtävään valikoitui onnekas ja lupsakka Anu.

Poikkeuksellinen kampanja synnytti maksetun median lisäksi huomattavan määrän ansaittua mediaa. Sosiaalisen median lisäksi esimerkiksi Iltalehti ja Keski-Uusimaa -lehdet kirjoittivat artikkelit poikkeuksellisesta kampanjasta.

Kun sekä asiakas että juontajat olivat kampanjaan erittäin tyytyväisiä, on yleensä onnistuttu. Keskitalo kertoi, että tuntemattomat kyselivät häneltä kaduilla, onko kesätähti jo löytynyt.

”Tämä oli poikkeuksellisen hyvin toiminut kampanja, joka innosti ja puhututti ihmisiä”, juontaja kiteyttää.

Oikotie puolestaan oli kokonaisuuteen niin tyytyväinen, että uutta kesätähteä on haettu jälleen ensi kesälle.

Case asiakkaan kommentti

Kokonaisuus on tosi onnistunut, kun ilmoitus saa ennätyksellisen kävijämäärän, ansaittua mediaa ja huikean kovan huomioarvon.”

Kati Saarela, markkinointijohtaja, Schibsted Suomi   

Katso myös: 

Suomen halutuin kesätyö keräsi huikean kävijämäärän