
Case Paulig
Isoista teoista kannattaa puhua isosti
Pauligin vastuullisuusviesti välittyi tehokkaasti monikanavaisen HS etusivun avulla.

Suomalainen kahvivalmistaja Paulig asetti vuonna 2014 tavoitteeksi, että kaikki sen käyttämät kahvipavut hankitaan vastuullisiksi varmennetuista lähteistä vuoden 2018 loppuun mennessä.
Projekti on ollut valtava, sillä Paulig ostaa vuosittain yli 50 miljoonaa kiloa raakakahvia. Muutos oli Pauligille myös merkittävä taloudellinen satsaus.
Toteutus
Paulig saavutti tavoitteensa ja juhlii kertomalla siitä monikanavaisen Hesarin etusivulla. Hesarin mainos on osa kolmiviikkoista kampanjaa, joka pyörii printissä, televisiossa, sosiaalisessa mediassa ja verkossa.
Tulokset

Vahva startti kampanjalle Helsingin Sanomilla – mainoksen muistaa nähneensä 810 000 lukijaa
6.1.19 ilmestynyt Pauligin monikanavainen kokosivun mainos huomattiin Helsingin Sanomien lukijoiden keskuudessa ja noin 810 000 lukijaa muisti nähneensä sen. Sisältö kiinnosti ja 87 % mainoksen huomanneista tutustui sisältöön tarkemmin. Haluttu viesti meni läpi tavoitellusti:

Helsingin Sanomien lukijat itse määrittelevät kuuluvansa Pauligin kohderyhmään. Ei ihme, että monikanavainen Hesari kuuluu Pauligin mediavalikkoon.
Kohderyhmään kuuluminen: Printti 73 % | Digi 61 %
Lähde: HS Crossmedia Survey / Digitalist Group. Tammikuu 2019.

"Vastuullisuus on ensisijaisesti tekoja, ja kun teot ovat riittävän isoja, niistä on hienoa myös kertoa isosti. Paulig saavutti juuri merkittävän tavoitteensa raakakahvin vastuullisuuden osalta, ja mikäpä sen parempi media vastuullisuusviestin lanseeraamiseen isolle yleisölle kuin monikanavainen Hesari.”
Tomi Wirtanen, Marketing Director, Paulig Coffee