Case Plan hero

Case Plan International Suomi

Natiiviartikkeli kasvatti merkittävästi tyttösponsoreiden määrää

Plan tavoitti HS.fi:n kautta juuri oikean kohderyhmän. 

Kampanjan tavoite

Case_6

Kampanjan tavoitteena oli puhutella kohderyhmää vaikeasta aiheesta ja saada ihmisten mielenkiinto heräämään. Päätavoitteena oli saada kohderyhmä ymmärtämään, että he voivat vaikuttaa asioihin lahjoittamalla.

Toteutus

Natiiviartikkeli HS.fissä avasi aihetta mielenkiintoisen persoonan haastattelun ja kasvojen avulla. Artikkelissa kerrottiin, mitä yksilö voi tehdä asialle lahjoittamalla. Vastuullisuuskulmaa korostettiin otsikoinnissa ihmisoikeus- ja tasa-arvokysymysten kautta.

Tuomalla yhteiskunnallinen ja vastuullisuuteen liittyvä aihe, tyttöjen silpominen, uutismaiseen ympäristöön, saatiin aiheelle painoarvoa, jota mediaympäristön luotettavuus entisestään vahvisti. Lisäksi HS.fi:ssä lukijaprofiilissa korostuvat vastuullisuudesta kiinnostuneet kävijät.

Artikkeliin ohjattiin liikennettä HS.fi:n etusivulta sekä Kulttuuri-osiosta. Jotta kokonaisuus sai ansaitsemansa huomion, kampanjaa täydennettiin aiheesta kiinnostuneille kohdennetulla muistuttavalla mainonnalla ja kustannustehokkaalla kävijäohjauksella. Natiiviartikkelin lisäksi artikkelissa vierailleille kohdistettu muistuttava monikanavainen verkkomainonta varmisti, että kampanjalla oli taktinen häntä, joka vahvisti muistijälkeä.

Tulokset

Case-Plan-kollaasi.png

Kävijämäärä oli korkeampi kuin vastaavilla kampanjoilla keskiarvoisesti, vaikka kyseessä oli vaikea aihe, jonka pariin kaikki eivät halua hakeutua.

Menestykseen vaikutti vastuullisuusaiheen ajankohtaisuus, mielenkiintoinen persoona haastateltavana sekä oikea mediaympäristön valinta.

Natiiviartikkeli herätti lukijoiden mielenkiinnon ja keräsi yhteensä lähes 9 000 sivunäyttöä ja lähes 7 000 kävijää. Artikkeli tavoitti vertailulukuja paremmat sivunäytöt ja kävijät, eli kampanja menestyi loistavasti ja siihen voidaan olla erittäin tyytyväisiä.

Case asiakkaan kommentti

”Sanoman natiivi oli merkittävä osa kampanjan kokonaisuutta. Tyttösponsoreiden määrän kasvu koko kampanjan aikana on 70 prosenttia edelliseen vuoteen verrattuna . Olemme todella tyytyväisiä tuloksiin. HS.fi:n kautta tavoitimme juuri oikean kohderyhmän.”

Pinja Hirvilammi, markkinoinnin asiantuntija, Plan International Suomi

Katso myös: 

Silpomisen vastaiseen päivään liittyvä artikkeli kiinnosti lukijoita