Natiivikampanjassa HS Visiossa päästiin Porvooseen pintaa syvemmälle
Tavoite
Porvoolla on tutkimusten mukaan vahva ja hyvä imago. Kesän ja alkusyksyn kampanjan tavoitteena oli kertoa kehittyvästä ja kasvavasta Porvoosta kiinnostavalla tavalla.
”Koimme, että kaupungin organisaation asiantuntijoiden tuominen esiin on näiden teemojen kannalta meille sopiva tapa. Lähdimme miettimään mediavalintoja sen kautta, mikä formaatti tukisi parhaiten tavoitteitamme”, kertoo Porvoon kaupungin matkailu- ja markkinointipäällikkö Sari Myllynen.
Ratkaisu
Sanoman kanssa käytyjen keskustelujen jälkeen mediaympäristöksi täsmentyi HS Visio.
”HS on vaikuttava ja luotettava media, joka toimii hyvin tämäntyyppisissä sisällöissä”, toteaa Porvoon kaupungin markkinointisuunnittelija Tanja Peisala.
Natiivikampanja näkyi HS Vision sisältöjen yhteydessä 1.6.‒12.9.2021.
Kampanjalla tavoiteltiin potentiaalisia muuttajia sekä laajennettiin mielikuvaa siitä, mitä Porvoo voi tarjota yrityksille.
”Potentiaalisille muuttajille suunnattu sisältö oli sellaista, johon monet pystyvät samaistumaan. Saimme kuitenkin hyvin näkyvyyttä myös yrityksille suunnatuille jutuille. Olemme kampanjaan erittäin tyytyväisiä”, Tanja Peisala kertoo.
Kun on tehty toimiva kampanja, tekijät saavat palautetta ja kaupunkilaiset jakavat sisältöjä sosiaalisessa mediassa.
”Se on eräänlainen paikallismittari. On ilahduttavaa, miten hyvin kampanja näkyi somen puolella”, Sari Myllynen kertoo.
Yhteydenpito Sanoman kanssa oli helppoa ja toimivaa.
”Aikataulut pitävät, ja aineistojen lukemiseen oli varattu riittävästi aikaa. Artikkeleissa kerrottiin mielenkiintoisesti yritysten mahdollisuuksista sijoittua Porvooseen sekä ympäristöasioista kaupungin näkökulmasta, ja asiantuntijoiden näkemykset tuotiin selkeästi esiin”, Sari Myllynen kiittää.
Artikkelien sisällöissä päästiin Porvooseen pintaa syvemmälle.
”Tämä on asia, johon haluamme jatkossakin kiinnittää huomiota. HS Visio sopi mediana sekä B2B- että B2C-kohderyhmille erittäin hyvin. Ostetun mainonnan osalta kampanja oli yksi viime vuoden parhaimpia onnistumisia tuloksiltaan, näkyvyydeltään ja palautteeltaan”, Myllynen jatkaa ja antaa kiitokset Sanoman tarjoamalle jälkihoidolle.
”Raportit toimitettiin ja sovittiin tapaamisia. Sanoman kanssa on ollut antoisaa työskennellä.”
”Sanomalla mietitään, mikä vaihtoehto olisi meille sopivin, tehdään räätälöinti asiakkaan mukaan ja pohditaan oikeasti, millä tavalla saadaan tuloksia aikaan”, Tanja Peisala komppaa.
Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen tulosten mukaan artikkeleita pidettiin kiinnostavina ja informatiivisina. Kolme neljästä Porvoon mainosartikkelien pariin päätyneestä luki artikkelin ainakin osittain.
Kolme viidestä vastaajasta koki mielikuvansa Porvoosta parantuneen, ja kaksi viidestä ilmoitti mainonnan lisänneen kiinnostusta Porvoota kohtaan. Sisältöjä lukeneista selvästi useampi (42 %) voisi harkita Porvooseen muuttamista verrattuna kontrolliryhmään (18 %).
Ostetun mainonnan osalta kampanja oli yksi viime vuoden parhaimpia onnistumisia tuloksiltaan, näkyvyydeltään ja palautteeltaan.
Sanomalla mietitään, mikä vaihtoehto olisi meille sopivin, tehdään räätälöinti asiakkaan mukaan ja pohditaan oikeasti, millä tavalla saadaan tuloksia aikaan.