redi_case_hero.png

Case REDI ja Big Brother

Tunnettuutta ja näkyvyyttä ohjelmayhteistyöllä

Big Brother yhteistyö sopi erittäin hyvin kauppakeskus REDIn toiveisiin tehdä uutta ja eri tavalla, perinteistä poiketen. Big Brother Suomi oli syksyn suuri menestyjä ja isoin tv-ilmiö. Ohjelma on tavoittanut Ruudussa ja TV:ssä 2,6 miljoonaa suomalaista. REDI hyödynsi hienosti BB-brändiä markkinoinnissaan ja tämä näkyi myös kauppakeskuksen kävijävirroissa. 

Kampanjan tavoite

Case_6

Tavoitteena oli nostaa REDI koko Suomen tietoisuuteen ja houkutella kauppakeskukseen uusia kävijöitä.

Toteutus

Big Brother -ohjelmayhteistyö televisiossa

  • Nelosella ja JIMissä 5 sekunnin alku-, loppu- ja katkotunniste Big Brother -ohjelman yhteydessä.
  • 15 sekunnin erikoisjatkuu-tunniste aktivoi REDIn tarjousten pariin ja nosti esille kumppaniliikkeiden etuja.
  • Ruutu.fi 5 sekunnin tunniste Big Brotherin yhteydessä.

Radio Suomipop ja Aamulypsy ohjelmayhteistyö

  • Yhteistyö aktivoi tutustumaan Kauppakeskus REDIin ja sen liikkeisiin hauskalla ja humoristisella tavalla. Promospotit mainoskatkolla, Supla-mainonta ja Aamulypsy ohjasivat kuluttajia Radio Suomipopin nettiin REDI-rulettipromon pariin, jonka kautta kuluttajilla oli mahdollisuus päästä suorassa lähetyksessä pyöräyttämään rulettia ja voittamaan REDIn liikkeiden palkintoja.

Online

  • Bannerit Sanoman verkostossa ohjasivat radiopromon ja REDIn viikkotarjousten pariin. Bannerimainonta kohdennettiin pääkaupunkiseudulle ja Radio Suomipopin kuuntelijoille.
  • Big Brother Suomi Facebook-yhteisössä ja Instagramin storyissa aktivoitiin REDIn viikkotarjousten pariin sekä nostettiin talon tapahtumia REDI-kulmalla esiin.

 

Tulokset

Case-Redi-kollaasi.png

Kauppakeskus REDI Big Brother talona oli menestys. Talon rakennusvaiheen julkistuksesta saakka REDI ja BB keräsivät paljon huomiota mediassa. BB-kauden aikana suorat lähetykset sunnuntaisin nostivat REDIn keskiöön koko Suomen tietoisuuteen.

REDI hyödynsi hienosti BB-brändiä markkinoinnissaan. Sunnuntain suorat lähetykset tehtiin kauppakeskuksesta, ja asukkaat kävivät talosta vierailuilla REDIn eri liikkeissä. Viikon lähetyksissä Jupe Tuomola haastatteli kuluttajia REDIn käytävillä jutellen ajankohtaisia BB-talon tapahtumista.

Big Brother Suomi oli syksyn suuri menestyjä ja isoin tv-ilmiö. Ohjelma on tavoittanut Ruudussa ja TV:ssä 2,6 miljoonaa suomalaista, eli 50 prosenttia koko maan väestöstä. Pelkästään Ruudussa BB-sisältöjä, eli jaksoja, 24/7-stremeja ja klippejä on startattu noin 33,5 miljoonaa kertaa.

Erityisen omistautunutta katselu on nuorten, 15–34-vuotiaiden naisten keskuudessa, joista ohjelma tavoitti 67 prosenttia. 25–44-vuotiaiden miesten ja naisten kohderyhmässä Big Brother Suomi tavoitti 65 prosenttia.

TV:n 5 sekunnin ohjelmayhteistyötunnisteet tavoittivat 24 167 000 kontaktia (25−44-vuotiaat). 15 sekunnin Erikoisjatkuu-tunnisteet tavoittivat 3 726 000 (25−44-vuotiaat).

Ohjelmayhteistyö Radio Suomipopilla Aamulypsyn yhteydessä aktivoi hyvin kuluttajia. Kauppakeskus REDiä ja sen liikkeitä nostettiin esiin hauskalla, Aamulypsylle ominaisella tyylillä. 

Big Brotherin Facebook-yhteisöön tehdyt viikkotarjouspostaukset aktivoivat erittäin hyvin kuluttajia.

Ohjelmayhteistyötutkimuksen mukaan mainontaa muisti 64 % vastaajista ja REDIn kohderyhmään kuuluvista jopa 89 %. REDI katsottiin  ohjelman luontevaksi yhteistyökumppaniksi ja  kauppakeskuksen valitsemista kuvauspaikaksi pidettiin hyvänä ideana. Ohjelmayhteistyö-mainonnan katsottiin parantaneen brändimielikuvaa REDIstä ja se myös teki kauppakeskusta tutummaksi monelle. Kauppakeskus REDIn tunnettuus oli 78 %, mainontaa huomanneiden parissa jopa 87 %.

Case asiakkaan kommentti

”Olemme äärettömän tyytyväisiä. Meillä on REDIssä missiona olla edelläkävijä. REDI sai Big Brother -yhteistyöllä valtavasti näkyvyyttä ja tunnettuutta.” 

Aleksi Salminen, kauppakeskusjohtaja, REDI

Katso myös: 

Big Brother tarjosi REDIlle valtavasti näkyvyyttä: ”Olemme äärettömän tyytyväisiä”