Hero-kuva Renault

Case Renault

Tunnettuuden kasvattaminen

Kesäkampanja kasvatti Renault Capturin tunnettuutta, harkintaa ja ostoaikomusta. Toteutus myös erottui muusta automainonnasta.  

Kampanjan tavoite

Case_6

Renault Captur -malliston kesäkampanjan luovassa toteutuksessa hyödynnettiin Sanoman insightia ja dataa.

Toteutus

Toteutus sisälsi kumppaniosion ja kolme natiiviartikkelia HS.fi:ssä:

Helsinkiläispariskunnan erilainen koeajo – päämääränä akvarellinäyttely ja suunnitelmissa kaikkien aikojen kidnappaus

Kierros korttelin ympäri vai kesäreissu perhokalastajien pariin? Joni kokeili uudenlaista koeajoa

Sukelluspullot ja makkarat takakonttiin – näin sujui Barrow´n perheen erilainen koeajo

Ohjaukset artikkeihin:

• 2 päivän nosto HS.fi etusivulla

• 7 päivän nosto HS Kulttuuri -osiossa

Cross-screen paraati, kohdennus artikkelisivujen kävijöille.

Puolikas aukeama Ilta-Sanomissa 14.6.2019, puolikas aukeama HS-paikallisissa: HS Espoo, HS Helsinki ja HS Vantaa 12.6.2019.  

Tulokset

Case Renault kooste

Natiiviartikkelit keräsivät HS.fi:ssä yhteensä noin 16 500 sivulatausta. Lukijoista lievä enemmistö oli miehiä, mutta aiheet kiinnostivat hyvin myös naisia. Artikkeleilla tavoitettiin melko tasaisesti lukijoita eri ikäryhmistä 25-vuotiaista ylöspäin.  Artikkelisivujen kävijöille kohdennetut crossscreen-paraatit saavuttivat tavoitellut näytöt ja keräsivät reilusti yli 300 klikkiä. CTR oli natiivikampanjoiden keskiarvoa (0,51 %) korkeampi.

194 %

Mainonnan muistaminen kasvoi  194 %

89 %

Tunnettuus kasvoi 89 %

333 %

Harkinta kasvoi 333 %

200 %

Ostoaikomus kasvoi 200 %

Printtimainos Ilta-Sanomissa erottui mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan hyvin muusta lehtimainonnasta. Mainoksen huomioarvo Ilta-Sanomissa oli 63 % ja lukuarvo 91 %. 51 % mielestä mainoksella oli positiivinen vaikutus heidän mielikuvaansa Renaultista. 33 % vastaajista kertoi kiinnostuksensa lisääntyneen. 

HS Espoon, HS Helsingin ja HS Vantaan mainonnan vaikuttavuustutkimuksen tulosten mukaan Renaultin mainontaa pidettiin erottuvana ja kiinnostavana. Huomioarvo oli 40 % ja lukuarvo 88 %. Mainoksella oli 63 % mielestä positiivinen vaikutus heidän mielikuvaansa Renaultista ja kiinnostus lisääntyi 44 % vastaajista. 

Kokonaisuudessaan kampanja toimi ja kasvatti Renault Capturin tunnettuutta, harkintaa ja ostoaikomusta. Toteutuksen hyviä puolia olivat erottuminen muusta automainonnasta. Miellyttävät tarinat, omaperäinen visuaalinen ilme sekä sisällöt miellettiin hauskoiksi, viihdyttäviksi ja kiinnostaviksi.

Case asiakkaan kommentti

Asiakkaan kommentti

"Piirrosidea oli uusi ja poikkeava, ja yhteistyö Sanoman kanssa sujui vallan mainiosti. Kampanjasta on tullut paljon positiivista palautetta. Ja mikä tärkeintä: kampanjan myyntitavoitteet täyttyivät."

Riitta Leskinen, viestintä- ja markkinointipäällikkö, Renault

Katso myös: 

Uudenlainen koeajo Renault Capturilla - idealtaan poikkeava kampanja erottui ja ylitti myyntitavoitteet