Case Treenikämpällä hero

Case Ruutu Live Treenikämpällä

Yhteistyö paransi DNAn brändimielikuvaa

Ruutu Live Treenikämpällä -ohjelman katsojien parissa tehty tutkimus osoitti, että yhteistyökumppanuudella  oli positiivinen vaikutus DNA:n brändimielikuvaan. DNAn koettiin olevan ajan hermolla, nuorekas mahdollistaja ja hyväntekijä.

Kampanjan tavoite

Case_6

Kun perinteisten tapahtumien kohtalo oli vaakalaudalla, DNA halusi toimia vastuullisesti ja tarttua ajankohtaiseen teemaan. DNA yhteyksien avulla mahdollistetaan niin etäpiknikkejä, etätoimistoja kuin treenikämppälivejäkin.

Toteutus

DNA toimi Ruutu+ -palvelussa nähtävän Ruutu Live Treenikämpällä -ohjelman yhteistyökumppanina.  

Katsojia houkuteltiin ohjelman pariin artistikohtaisesti vaihtuvilla promootiospoteilla Radio Suomipopilla ja Radio Rockilla. Spotteja ajettiin kauden aikana yhteensä 550 kappaletta. Ohjelman pariin ohjattiin myös digimainonnalla Sanoman verkostossa.

DNA oli mukana tunnisteella Ruutu-spoteissa ja layerilla Ruutu Live Treenikämpällä -tapahtuman aikana.

Ohjelman pariin ohjattiin myös Radio Suomipopin ja Radio Rockin somekanavissa.

Tulokset

Ruutu-live-kollaasi.png

Artistista riippuen Treenikämppällä-live keräsi 4600 –10 000 starttia.

Pääosa tutkimukseen osallistuneista Ruutu Liven Treenikämpällä -ohjelman katsojista (90 %) oli katsonut yhden tai pari jaksoa. Aktiivikatsojia oli vastaajien joukossa 10 % (katsonut kaikki / miltei kaikki jaksot). Innostus vastaavanlaisen sisällön katsomiseen oli poikkeuksellisen suurta. Vastaajista jopa 94 % ilmoitti olevansa kiinnostuneita jatkossakin seuraamaan vastaavaa sisältöä.

Treenikämpällä-jaksot olivat todella pidettyjä, sillä 92 % vastaajista piti sisällöstä erittäin tai melko paljon. Rentoudesta sekä ajankohtaan sopivasta hyvästä toteutustavasta tuli erityisesti kehuja. 

”Live oli hyvin toteutettu ja loistava korvike livekeikoille näin korona-aikana. Hyvä musiikki piristää aina.”

”Tilanteen aitous, rentous ja tunnelma viehättivät ja veivät mukanaan.”

”Loistavaa musiikkia tykkäämiltäni artisteilta ja lisää katsottavaa on tulossa :) KIITOS! Hyvä idea! Ja esiintyjille tiedoksi: kova palo keikoille herää myös katsojille!”

”Erilainen näkökulma, näkee myös ’kulissien’ taakse.”

DNAn Treenikämpällä-yhteistyökumppanuuden muisti spontaanisti 8 % vastaajista. Autetusti mainontaa huomasi 38 % vastaajista.  Viidesosa vastaajista koki yhteistyökumppanuuden vaikuttaneen positiivisesti DNAn brändimielikuvaan. DNAn koettiin olevan ajan hermolla, nuorekas mahdollistaja ja hyväntekijä.

38 % vastaajista huomasi DNAn yhteistyömainontaa. 20 % oli sitä mieltä, että ohjelman kumppanuus parantaa mielikuvaa DNAsta.

”DNA tukemassa hienoa toimintaa. On ilo kuunnella hyvää musiikkia ja artistitkin saavat keikkailla. DNA tuo ankeaan korona synkkyyteen valoa ja iloa.”

”Yritykset, jotka lähtevät innovatiivisesti kehittämään uutta, jäävät positiivisesti mieleen.”

”Dna mahdollistaa poikkeuksellisena aikana keikkaelämyksiä ihmisille. Tämä vaikuttaa varmasti siihen, että jatkossakin pidän liittymäni heillä.”

Kysely lähetettiin Ruutu+ -tilaajalle, mutta ainoastaan Treenikämpällä-jaksoja katselleet tilaajat valikoituivat lopulta mukaan varsinaiseen tutkimukseen. Tutkimuksen kokonaisvastaajamääräksi muodostui 1249. Tiedonkeruu toteutettiin 11.5. – 18.5.2020.

 

Case asiakkaan kommentti

”Meillä on Sanoman kanssa pitkä ja luottamuksellinen yhteistyö, joten oli helppoa lähteä tähän mukaan. Heti alusta saakka etenimme nopealla aikataululla: suunnittelusta ketterästi tuotantoon. Oli hienoa huomata, että yhteistyö vaikutti brändimielikuvallisiin mittareihin. Yhteistyö tarinoitti hyvin, mitä mahdollisuuksia tarjoamme yhteyksien avulla, ja miten voimme poikkeusaikanakin tarttua ajankohtaisiin teemoihin.”

Riikka Pellosniemi, head of retail marketing, DNA

Tutustu myös: 

Ideasta tuotantoon - Ruutu Live Treenikämpällä syntyi ketterästi parissa viikossa