Scandinavian Outdoorille 800 prosentin myynnin kasvu natiivikampanjalla IS.fi:ssä
Scandinavian Outdoor halusi tehdä yhdessä Jack Wolfskinin kanssa naisten talvitakkeihin keskittyvän kampanjan.
”Päädyimme natiivimainontaan sen takia, että siinä pystytään kertomaan enemmän tuotteista ja ohjaamaan suoraan liikennettä sivuillemme”, Scandinavian Outdoorin Head of Ecommerce & Marketing Kuutti Haapanen kertoo.
IS.fi/menaiset tavoitti juuri oikean kohderyhmän
Kampanjan kohderyhmänä oli yli 30-vuotiaat naiset.
”IS.fi/menaiset valikoitui alustaksi juuri sen takia, että löydämme sieltä hyvin haluamamme kohderyhmän. Varmasti jollain toisella alustalla emme olisi saaneet läheskään samanlaisia tuloksia.”
Kampanjan tavoitteena oli parantaa Scandinavian Outdoorin tunnettuutta, lisätä verkkokaupan kävijäliikennettä sekä aktivoida ostoon. Naiskohderyhmää haluttiin tavoittaa juuri sesongin alla sekä tuoda houkuttelevasti ja laajasti talvitakkimallistoa kohderyhmän tietoisuuteen.
Artikkelin keskiöön otettiin trendit ja takkimallit. Kuluttajalle tehtiin siirtyminen verkkokauppaan mahdollisimman saumattomaksi.
Natiiviartikkeli keskittyi esittelemään kauden halutuimmat takkityylit. Isot, visuaaliset kuvat malleista jaksottivat tekstiä, joka kertoi kauden trendeistä, väreistä ja materiaaleista.
Yhdistämällä kiinnostavalla tavalla sisällöllistä trenditietoa materiaaleista ja väreistä konkreettisiin tuotteisiin, saatiin inspiroitua kuluttajia ja motivoitua ostoa. Muistuttava mainonta varmisti, että kampanjalla oli taktinen häntä, joka vahvisti ohjausta ostoon.
Artikkeliin ohjattiin IS.fi:n etusivulta sekä Me Naiset -osiosta.
Kampanjan vaikutus myyntiin oli merkittävä
Kampanja suoritti todella hyvin yli odotusten. Kävijämäärä oli moninkertaisesti korkeampi kuin vastaavilla kampanjoilla keskimäärin, jopa lähes 70 %.
Natiiviartikkeli tavoitti yhteensä lähes 80 000 sivunäyttöä ja lähes 70 000 kävijää.
Menestykseen vaikutti aiheen ajankohtaisuus, oikea mediaympäristön valinta sekä nokkela otsikointi. Vastaavaa sisältöä löytyy runsaasti myös Me Naisten journalistiselta puolelta, joten brand match oli erinomainen.
Kampanja tavoitti erinomaisesti kohderyhmänsä - sen tavoittamista ihmisistä jopa 86 % oli naisia. Tavoitettujen kiinnostuksen kohteissa korostui erityisesti terveys ja liikunta, muoti ja kauneus sekä asuminen ja sisustus. Artikkelin keskilukuaika pysyi korkeana ja oli verkossa 2 minuuttia.
Kampanjan vaikutus myyntiin oli merkittävä.
Haapanen uskoo, että Scandinavian Outdoorilta on tulossa lisää natiivikampanjoita.
”Kokemukset tästä kampanjasta olivat erittäin hyviä.”
Kampanjassa esillä olleilla viidellä tuotteella myynnin kasvu oli 800 prosenttia, jos myyntiä vertaa kampanjaa edeltävään samanpituiseen ajanjaksoon. Olemme erittäin tyytyväisiä. Sanoman vahvuutena on laaja portfolio, josta voi poimia tarpeeseen sopivan alustan.