
Case Scandinavian Outdoor
800 prosentin myynnin kasvu natiivikampanjalla
Naisten talvitakkeihin keskittynyt kampanja tavoitti erinomaisesti kohderyhmänsä ja ohjasi tehokkaasti ostoon.
Kampanjan tavoite

Kampanjan tavoitteena oli parantaa Scandinavian Outdoorin tunnettuutta, lisätä verkkokaupan kävijäliikennettä sekä aktivoida ostoon. Kampanjalla haluttiin tavoittaa laajasti naiskohderyhmää juuri sesongin alla sekä tuoda houkuttelevasti ja laajasti talvitakkimallistoa kohderyhmän tietoisuuteen.
Toteutus
Scandinavian Outdoorille tuotettiin natiivimainoskampanja verkkoon IS.fi/menaiset-osioon, jossa keskityttiin medianmukaiseen toteutukseen. Trendit ja takkimallit otettiin artikkelin keskiöön. Kuluttajalle tehtiin siirtyminen verkkokauppaan mahdollisimman saumattomaksi.
Natiiviartikkeli keskittyi esittelemään kauden halutuimmat takkityylit. Isot, visuaaliset kuvat malleista jaksottivat tekstiä, joka kertoi kauden trendeistä, väreistä ja materiaaleista.
Yhdistämällä kiinnostavalla tavalla sisällöllistä trenditietoa materiaaleista ja väreistä konkreettisiin tuotteisiin, saatiin inspiroitua kuluttajia ja motivoitua ostoa. Muistuttava mainonta varmisti, että kampanjalla oli taktinen häntä, joka vahvisti ostoon ohjausta.
Artikkeliin ohjattiin IS.fi:n etusivulta sekä Me Naiset -osiosta.
Tulokset
Kampanja suoritti todella hyvin yli odotusten. Kävijämäärä oli moninkertaisesti korkeampi kuin vastaavilla kampanjoilla keskiarvoisesti, jopa lähes 70 %.
Menestykseen vaikutti aiheen ajankohtaisuus, oikea mediaympäristön valinta sekä nokkela otsikointi. Vastaavaa sisältöä löytyy runsaasti myös Me Naisten journalistiselta puolelta, joten brand match oli erinomainen.
Natiiviartikkeli tavoitti yhteensä lähes 80 000 sivunäyttöä ja lähes 70 000 kävijää.
Kampanja tavoitti erinomaisesti kohderyhmänsä - sen tavoittamista ihmisistä jopa 86 % oli naisia. Tavoitettujen kiinnostuksen kohteissa korostui erityisesti terveys ja liikunta, muoti ja kauneus sekä asuminen ja sisustus.
Runsaasta kävijämäärästä huolimatta myös artikkelin keskilukuaika pysyi korkeana ja oli verkossa 2 minuuttia.

”Kampanjassa esillä olleilla viidellä tuotteella myynnin kasvu oli 800 prosenttia, jos myyntiä vertaa kampanjaa edeltävään samanpituiseen ajanjaksoon. Olemme erittäin tyytyväisiä. Sanoman vahvuutena on laaja portfolio, josta voi poimia tarpeeseen sopivan alustan.”
Head of Ecommerce & Marketing Kuutti Haapanen, Scandinavian Outdoor
Katso myös: