Case Silmäasema hero

Case Silmäasema

Natiivimainonta kasvatti ostoaikomusta

Helsingin Sanomien ja Me Naisten kanavissa julkaistut natiiviartikkelit tavoittivat yleisön laajasti ja saavuttivat yhteensä yli 50 000 sivunäyttöä ja yli 45 000 kävijää. 

Kampanjan tavoite

Case_6

Kampanjan tavoitteena oli silmälasikehysten myynnin vauhdittaminen ja tarpeen luominen inspiraation kautta. Kohderyhmänä oli yli 25-vuotiaat aikuiset.

Kuluttajille annettiin syitä ja inspiraatiota kaksien lasien hankintaan. Samalla saatiin vauhditettua myyntiä kahden eri tarpeen täyttämisen tai kahden eri tyylin luomisen kautta. Kampanjalla tavoiteltiin erityisesti nuorempia aikuisia, joille tyyli on tärkeää.

Toteutus

Silmäasemalle tuotettiin monimediallinen natiivimainoskampanja, joka toistui sukunäköisenä sekä printissä että verkossa. Natiiviartikkelit julkaistiin sekä Me Naiset -lehdessä ja IS.fi/Menaiset-verkkosivustolla sekä HS-ympäristössä verkossa ja printissä sekä HS Kuukausiliitteessä. Sisällön kulmaksi valikoitui se, miten tyyliä voi varioida silmälasien avulla.

HS.fi:ssä ja IS/Menaiset -osiossa julkaistiin kummassakin natiiviartikkeli, joka keskittyi tyylin vaihtamiseen silmälaseilla. Artikkelit personoitiin mediaympäristön tyyliin – Me Naisissa rennompi, trendilähtöisempi tyyli ja HS-ympäristössä informatiivisempi ote, joka keskittyi suomalaisten tyyliin laajemmassa kuvassa. Erilaiset ”muutoskuvat” saman mallin kanssa terävöittivät sanomaa.

Artikkeleihin ohjattiin palveluiden etusivulta sekä HS Hyvinvointi-osiosta ja IS/Menaiset-osiosta.

”Suomalaiset suosivat maanläheisiä värejä, mutta pienillä kikoilla voi muuttaa koko ilmeen”

Naisellista, minimalistista vai klassista? Silmälaseilla voi muuttaa tyyliä hetkessä

Kampanjakokonaisuutta laajennettiin myös printtiin.

Sekä HS Kuukausiliitteessä että Me Naiset -lehdessä julkaistiin sivun natiivimainokset, ja lisäksi Helsingin Sanomissa julkaistiin monikanavainen mainos.

Ottamalla mukaan printtimainonta kampanjaan saatiin lisättyä useampia kohtaamispisteitä, joissa kuluttaja törmäsi mainontaan. Näin kampanjalle saatiin parempi muistijälki ja tavoittavuus.

Tulokset

Case Silmäasema kollaasi

Mainostoteutukset olivat kuluttajien mielestä onnistuneita kaikissa eri medioissa. Sekä printtimainoksen, digikokosivun että natiiviartikkelin toteutusta arvioitiin keskiarvoa paremmaksi.

Natiiviartikkelit tavoittivat yleisön laajasti ja saavuttivat yhteensä yli 50 000 sivunäyttöä ja yli 45 000 kävijää.

Kampanja sai kaikissa kanavissa kiinni erityisesti naiset. Kokemus mainoksen kohderyhmään kuulumisesta oli normaalia korkeammalla tasolla sekä printissä että verkossa, ja jopa +16 % korkeammalla kuin natiivimainonnassa normaalisti.

Natiivimainonta nosti myös ostoaikomusta tehokkaasti, 103 prosenttia. Tämä on erityisen hyvä tulos, sillä kaikki mainonnalle altistuneet eivät käytä silmälaseja.

Case asiakkaan kommentti

”Kampanja oli kaikkien mittareiden mukaan erittäin onnistunut. Natiivimainonnan kokonaisuudella saimme nostettua monipuolisesti esille asiantuntijamme vinkkejä taktisen mainontamme rinnalle ja tueksi.”

Mari Rusko, markkinointisuunnittelija, Silmäasema

Katso myös: 

Silmäaseman monimediallinen natiivimainoskampanja kasvatti tehokkaasti ostoaikomusta