Case Silmäasema hero

Case Silmäasema

Natiiviartikkelit HS.fi:ssä ja IS.fi:ssä tavoittivat laajasti lapsiperheet

Kiinnostava sisältö veti lukijoita puoleensa moninkertaisesti HS.fi ja IS.fi -sivustojen vertailulukuihin nähden.

Kampanjan tavoite

Case_6

Tavoitteena on nostaa esiin Silmäaseman asiantuntijuutta ja silmäterveyteen liittyviä asioita. Kohderyhmänä olivat erityisesti lapsiperheet ja ekaluokkalaisten vanhemmat.

Ratkaisu

Koulun alkuun ajoitettu natiiviartikkeli HS.fi:n ja IS.fi:n Perhe-osioissa. Aiemmin HS.fi:ssä julkaistu artikkeli räätälöitiin IS.fi:n mediaympäristöön sopivaksi.

HS.fi: Lasten likinäköisyys lisääntyy huimaa tahtia – silmälääkärin mukaan syypäästä ei ole epäilystä

IS.fi: Lasten likinäköisyys lisääntyy epidemian lailla – silmälääkärin mukaan syy on selvä

HS.fi:ssä artikkeli oli esillä 8.‒14.8. ja IS.fi:ssä 10.‒16.8.

Tulokset

Case Silmäasema kollaasi

HS.fi:ssä artikkeli keräsi lähes 29 000 sivulatausta ja 19 000 kävijää eli tavoittavuus oli moninkertainen sivuston vertailulukuihin nähden. Keväällä vastaavat luvut etusivulla (11.4. ja 13.4.) ja HS.fi:n Hyvinvointi-osiossa (11.4.‒17.4.) olivat 36 228 ja 24 809.

IS.fi:ssä artikkeli keräsi lähes 65 000 sivulatausta ja yli 60 000 kävijää. Tavoittavuus oli selvästi yli kaksinkertainen sivuston vertailulukuihin nähden.

Myös lukuajat olivat selvästi vertailuaikoja pidemmät, eli sisällön parissa oli viihdytty todella hyvin.

Case asiakkaan kommentti

Yhteistyö Sanoman mediamyynnin ja tuottajan kanssa sujui mutkitta ja nopeasti. Kun kokonaisuudesta oli sovittu, artikkelit syntyivät avaimet käteen -periaatteella aina asiantuntijoiden haastatteluista ja kuvauksista lähtien.”

Mari Rusko, optisen kaupan markkinointipäällikkö, Silmäasema 

Katso myös: 

Silmäaseman natiiviartikkeli saavutti lukijatavoitteet moninkertaisesti