Sortterille liikennettä ja myyntiä Tuotenostolla
Kampanjan tavoite
Kotimaisen lainojen vertailupalvelun Sortterin kampanjan päätavoitteena oli myynnin lisääminen. Toisena tärkeänä tavoitteena oli tunnettuuden parantaminen.
Toteutus
Kampanjassa yhtenä taktisena elementtinä oli Tuotenosto, jossa maksetaan vain klikeistä. Lisäksi kampanjaan kuului tv- ja radiomainontaa sekä CPM-pohjaista mainontaa Sanoman digiverkostossa. Käytössä oli myös sosiaalisen median mainosalustat.
Tuotenosto erottuu sivustolta edukseen ja kiinnittää hyvin huomion. Ratkaisu toimii parhaiten silloin, kun halutaan keskittyä yhteen tuotteeseen tai palveluun hieman syvemmin ja saada aikaan liikennettä ja konversioita.
Monipuolisesti kohdennettavissa oleva Tuotenosto näkyy Sanoman verkostossa.
Tulokset
Liikenne sivustolle, laadukkaiden liidien määrä sekä myynti kasvoivat hyvin kampanjan aikana.
Tuotenostosta tuli niin hyviä kokemuksia, että markkinointijohtaja Lauri Miettinen aikoo käyttää sitä myös tulevissa Sortterin kampanjoissa.
”Jatkossa teemme useampia kokeiluja löytääksemme tehokkaimmat mainosversiot. Tässä kampanjassa meillä oli käytössä eri tekstivariaatioita, mutta kuvamaailma oli samantyylinen kaikissa mainoksissa.”
Miettinen on tyytyväinen kumppanuuteen Sanoman kanssa.
”Sanomalta tulee hyviä ehdotuksia ja ajatuksia. On myös joustavuutta sen suhteen, että asiat eivät aina suju ihan niin kuin on suunniteltu ja kampanja-ajat elävät.”
Miettinen odottaa mielenkiinnolla Sanoman vastausta globaaleille mainosalustoille.
”Itseostokanavan vaihtoehtona on jatkossa kotimainen kumppani, joka tarjoaa asiantuntijuutta ja syvenevää yhteistyötä. Haluan nähdä, onko tässä se voittava kombinaatio, jolla kampitetaan kansainvälisiä jättejä.”
Kokonaisuudessaan kampanja toimi erinomaisesti ja täytti tavoitteet. Tuotenosto toimi muihin käytössä olleisiin digimainospintoihin verrattuna hyvin. Liikennettä tuli paljon, ja se konvertoitui myös myynniksi.