Case Stockmann hero

Case Stockmann

Syksyn muotinäytös kiinnosti ja kasvatti ostoaikomusta

Natiiviartikkelit syksyn muotinäytöksestä onnistuivat tavoittamaan lukijat hyvin. Harkinta ja ostoaikomus kasvoivat. Kokonaisuutta pidettiin kiinnostavana, viihdyttävänä ja erottuvana.

Kampanjan tavoite

Case_6

Stockmann järjesti syksyn muotinäytöksensä lauantaina 12.9.2020. Muotinäytökselle haluttiin saada laaja huomio oikeassa asiakassegmentissä. Stockmann välitti tapahtuman livenä kaikkien katsottavaksi IS.fi:ssä sekä hyödynsi sen materiaalia jälkimarkkinoinnissa.

Toteutus

Kaksi natiiviartikkelia IS.fi/menaiset-osiossa, kolme digikokosivua, joista kaksi oli IS.fi:ssä kohdennettuna Stockmannin omiin valittuihin segmentteihin ja yksi IS.fi/menaiset -osiossa kohdennettuna muodista kiinnostuneisiin (kampanja-aika 8.9.-23.9.2020), kaksi HS:n monikanavaista kokosivua (12.9. ja 19.9.), aukeaman ilmoitus Me Naiset -lehdessä (16.9.) sekä yksi kokosivun ilmoitus Gloriassa (1.10.)

Natiiviartikkelit:

Ohjaukset sisältöihin: päivän nosto IS.fi:n etusivun yläpaikalla, 7 päivän nosto IS.fi:n Me Naiset -osiossa sekä cross-screen paraati uudelleenkohdennuksella.

Tulokset

Stockmann-kollaasi.png

Artikkelit tavoittivat yhteensä yli 55 000 sivunäyttöä ja yli 45 000 kävijää. Erityisesti ensimmäinen artikkeli keräsi loistavat luvut! Lukuajat molemmissa artikkeleissa olivat todella pitkät, eli niiden parissa on viihdytty hyvin.

Muotinäytöksen livelähetyksellä oli 3629 katsojaa. Katselun keskikesto 10 minuuttia 30 sekuntia. Tallennetta muotinäytöksestä on katsottu yli 4600 kertaa.

Stockmannin mainosartikkelit IS.fi:ssä onnistuivat tavoittamaan lukijat hyvin. Lähes yhdeksän kymmenestä vastaajasta perehtyi artikkeleihin, minkä lisäksi kolme neljästä vastaajasta koki kuuluvansa mainonnan kohderyhmään.

Artikkeleita pidettiin kiinnostavina ja keskimääräistä viihdyttävämpinä. Lukijoiden mielestä mainostaja myös erottui mainoksista tavallista paremmin.

Vaikuttavuustulokset mukailivat pitkälti saman toimialan mainonnan keskiarvoja. Aktivoituminen sivustolla vierailun suhteen erottui edukseen verrattuna natiivimainonnan keskiarvoihin.

Brand lift -tulosten osalta niin mainonnan muistaminen, harkinta kuin ostoaikomuskin olivat moninkertaisia mainonnalle altistuneiden joukossa altistumattomien ryhmään verrattuna. Tunnettuudessa ei sen sijaan ollut suurta eroa, sillä Stockmannin on hyvin tunnettu brändi.

Mainonnan brand lift:

+ 59 %

Mainonnan muistaminen

+3 %

Tunnettuus

+ 100 %

Harkinta

+ 173 %

Ostoaikomus

Me Naisten printtimainosta lukijat pitivät muusta mainonnasta hyvin erottuvana, tietoa antavana ja hauskana. Mainostaja oli myös hyvin tunnistettavissa mainoksesta.

Mainoksessa oli onnistuttu ohjaamaan lukijoita verkkoon erityisen hyvin, sillä toimialavertailua selvästi useampi lukija kertoi todennäköisesti vierailevansa Stockmannin verkkosivuilla.

Case asiakkaan kommentti

”Olemme erittäin tyytyväisiä kumppanuuteen Sanoman kanssa. Yhteistyö sujui erittäin hyvin. On ilo työskennellä oman alansa asiantuntijoiden ja motivoituneiden kumppaneiden kanssa, jotka testaavat mielellään uusia tapoja asioiden toteuttamiseksi parhaalla mahdollisilla tavalla."

Asiakkuus ja markkinointi -yksikön johtaja Katre Uibomäe, Stockmann

Katso myös: 

Tyyli heräsi eloon Stockmannin kampanjassa