Case Mitä sitku hero

Case Suomi toimii -hanke

Mitä sitku -radiokampanja toi toivoa koronakriisin keskelle

Radion avulla kuulijoiden kanssa päästiin henkilökohtaiseen suhteeseen. 

Kampanjan tavoite

Case_6

Kampanjalla haluttiin herättää toivon tunnetta koronakriisin keskellä.

Toteutus

Kuulijoilta kerättiin ajatuksia siitä, mitä he aikovat tehdä, kun koronarajoitukset poistuvat.

Kahden viikon mittainen ohjelmayhteistyö Loopilla, HitMixillä ja Suomipopilla kolmessa ohjelmablokissa: .

  • Suomipop: Janne Saarisen keskipäivä
  • HitMix: Oku Luukkainen ja Sara Forsberg iltapäivä
  • Loop: Aamu Jussi Ridanpää ja Karoliina Tuominen

Monimediakampanja sisälsi vahvan sisältönäkyvyyden valituissa ohjelmissa.

Promootiospotit Radio Suomipopilla, Loopilla, HitMixillä, Me Naiset Radiossa ja Radio Rockilla.

Radio Suomipopin, Loopin ja HitMixin juontajat juttelivat koronan jälkeisestä ajasta tuoden esille omia ja kuulijoiden haaveita. He myös ohjasivat kuuntelijoita #MitäSitku-kampanjasivulle osallistumaan elämyslahjakortin arvontaan ja kertoivat Instagramissa jaettavasta haavelistasta. He myös järjestivät Whatsapp-kisan lähetyksessä ja soittivat kuulijoiden lähettämiä ääniviestejä haaveistaan.

Tulokset

Case MitäSitku kollaasi

Uniikkeja laitteita / kuuntelijoita oli yhteensä 74 181. Kampanjassa korostuivat erityisesti 25–34-vuotiaat, heille osui kuunteluista 30,5 %.

Kampanjaan osallistuttiin hienosti niin kampanjasivun kautta kuin somessa ja lähetyksen aikana. Kampanjasivu sai 2 646 sivun katselua ja 2 384 eri kävijää. Arvontaan osallistuttiin 1 094 kertaa.

Juontajat innostuivat kampanjasta sen ajankohtaisuuden, kivan mekanismin ja huikeiden palkintojen takia.

Case asiakkaan kommentti

Minut yllätti se vetovoima, mikä radiokanavilla ja erityisesti juontajilla on. Pääsimme ihmisten lähelle henkilökohtaiseen suhteeseen. Tämä kampanja oli hyvä esimerkki tavasta, jolla voi tehdä yhteistyötä, ja miten yhteistyö toimii parhaimmillaan.”

Jenny Thuneberg, viestintäasiantuntija, valtioneuvoston kanslia

Katso myös: 

Mitä sitku? -kampanjalla herättiin toivoa