
Case Svenska Kulturfonden i Björneborg
Myytinmurtoteko tuplakielellä
Yli satavuotias säätiö käänsi sitkeät ennakkoluulot kasvun suuntaan tarinankerronnalla
Kampanjan tavoite

Porin alueella toimiva kaksikielinen säätiö, Svenska Kulturfonden i Björneborg, SKiB, halusi ravistaa brändimielikuvaansa. Tavoitteina oli saada kymmenen uutta lasta säätiön ylläpitämään päiväkotiin, täyttää varhaiskasvatuksen rekrytoinnit ja lisätä kiinnostusta säätiön toimintaan esimerkiksi avoimen ovien päivän avulla.
Ratkaisu
Säätiöön sitkeästi liittyneet pinttyneet mielikuvat päivitettiin myyttejä murtavalla tarinankerronnalla. Säätiölle konseptoitiin oma kaksikielinen lehti, jonka sivuilla ja Satakunnan Kansassa julkaistuissa natiiviartikkeleissa näytettiin aitoa arkea ihmisten omilla kasvoilla ja äänillä.
Tutustu SKiBin natiivimainontaan ja sisältömarkkinointiin
Natiiviartikkeli: Porilaisperhe valitsi lapsilleen dagiksen – Päivittäinen tapa päiväkodin arjessa ilahduttaa vanhempia, ja yksi takuuvarma luulo saa heidät repeämään nauruun
Natiiviartikkeli: Täällä seniorin hyvään elämään satsataan – både på finska och svenska
Lehti: Svenska. Talande. Pori.
Tulokset

Yhteensä 304 814 tavoitettua silmäparia Sanoman medioissa. 31 prosentin sivuliikenteen kasvu SKiBin omilla nettisivuilla elo–marraskuussa 2022. Yhteydenottojen merkittävä lisääntyminen natiiviartikkeleiden ja lehden ilmestymisen jälkeen.
Päiväkotipaikat ovat kevään osalta täynnä ja avoimien ovien päivässä oli ennätysyleisö. Varhaiskasvatukseen rekrytoitiin kolme ammattilaista.

Yhteydenotot päiväkotiin kasvoivat selvästi natiiviartikkelin ilmestyttyä.”
Anna Kyhä-Mantere, kulttuuri- ja viestintäjohtaja, Svenska Kulturfonden i Björneborg
Katso myös:
