
Case Taksi Helsinki ja Tahto
Sponsorointiyhteistyö IS.fi:ssä tavoitti laajasti.
Natiiviartikkelit ohjasivat urheilijatarinoiden pariin ja toivat Taksi Helsingin ja Tahdon brändiviestit selkeinä esiin.
Kampanjan tavoite
Taksi Helsinki oli uudistamassa brändiään ja etsi keinoja kertoa uudella tavalla brändin luottamuksesta, turvallisuudesta ja laadusta. Urheilun ja liikunnan kulttuurikeskus Tahdolla oli tarve kertoa sijainnistaan Olympiastadionilla.
Ratkaisu
Yhteistyössä tuotettiin kolmen jakson videosisältösarja, jossa kussakin jaksossa tunnettu urheilijamestari hyppää taksin kyytiin matkalla Tahtoon. Taksikyydin turvallisessa ilmapiirissä urheilijamestarit kertoivat omasta urastaan ja elämästään. Mestareiden omia urheilijatarinoita kertoivat omilla taksimatkoillaan F1-osakilpailuvoittaja Heikki Kovalainen, entinen lentopalloammattilainen Riikka Lehtonen ja Euroopan mestari Olli-Pekka Karjalainen.
Videoiden pariin ohjattiin natiiviartikkeleilla IS.fi:stä. Artikkeleissa vahvistettiin yhteistyön tavoitteen mukaisia pääviestejä.
Yhteistyö lanseerattiin samassa yhteydessä, kun ensimmäinen video julkaistiin IS.fi:ssä. Natiiviartikkelit koottiin Taksi Helsingin ja Tahdon yhteistyösivustoksi. Kampanja kesti noin kuukauden, joiden aikana julkaistiin uusi video aina viikon välein ja vielä ensimmäisenä julkaistu Heikki Kovalaisen tarina vielä toiseen kertaan kampanjan lopuksi.
IS.fi:n natiivikampanjan lisäksi Taksi Helsingin ja Tahdon omissa kanavissa julkaistiin yhteistyön tiiseröintisisältöjä.
Tulokset

Yhteistyö tavoitti kaikkien kanavien kautta miljoonayleisön. Natiiviartikkelien parissa IS.fi:ssä vietti aikaa yhteensä 100 000 lukijaa.
Kolme 5 minuutin pituista videojaksoa tavoitti yhteensä 20 000 katsojaa. 73 prosenttia mainonnan huomanneista koki sen vaikuttaneen positiivisesti Taksi Helsingin brändimielikuvaan. Mainonta lisäsi kiinnostusta Taksi Helsinkiä kohtaan ja kasvatti ostoaikomusta.
Mediakampanjan yhteydessä toteutettiin myös laajempi Taksi Helsingin bränditutkimus, joka toimii mittarina myös tulevien sisältöjen suunnittelussa ja yhteistyön mediavalinnoissa.
Sanomalta löytyy kovan luokan ammattilaisia natiiviartikkelisarjan kirjoittajista tutkimuspuolen ihmisiin. Taksi Helsingin brändin viestinkärjet tulivat kampanjassa selkeästi esiin. Kokonaisuus oli hienosti mietitty”
- Suvi Viitala, Head of Sales and Marketing, Taksi Helsinki
Katso myös:
Urheilijamestarit matkasivat Taksi Helsingin kyydissä Tahtoon