Valio-reseptiliite-hero.jpg

Case Valio

Reseptiliite kiinnosti ja kasvatti ostoaikomusta

Valion reseptiliite tavoitti erinomaisesti Kodin Kuvalehden lukijat. 

Kampanjan tavoite

Case_6

Reseptiliitteen tavoitteena on kasvattaa Valion uutuustuotteiden tunnettuutta ja myyntiä sekä rakentaa mielikuvaa Valiosta leivonnan mielikuvallisena markkinajohtajana.

Toteutus

Jouluisia reseptejä tarjonnut liite julkaistiin 12. marraskuuta ilmestyneen Kodin Kuvalehden välissä.

Tulokset

Valio-reseptiliite-kollaasi.png

Liite tavoitti erinomaisesti Kodin Kuvalehden lukijat. Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan yhdeksän kymmenestä muisti nähneensä liitteen, ja käytännössä jokainen heistä myös vähintään silmäili sen läpi. Kohderyhmään koki kuuluvansa peräti 93 % liitteen huomanneista. Tutkimus toteutettiin verkossa Kodin Kuvalehti -lehden lukijaprofiilia edustavassa lukijapaneelissa.

Liite miellettiin tietoa antavaksi, erottuvaksi ja erityisen kiinnostavaksi, mikä näkyy myös liitteen saamassa korkeassa kouluarvosanassa (9,1). Liite myös erottui muusta lehtimainonnasta ja mainostaja tuli selvästi esille. Avoimissa kommenteissa liitteen sisältöä kehuttiin vuolaasti ja reseptejä hyviksi.

Selkeät ja houkuttelevat ohjeet, mitkä innostavat kokeilemaan.

Otin liitteen talteen, joten se on onnistunut tarkoituksessaan. Myös toteutus oli hyvä ja laadukas.

Valion reseptit näissä mainosliitteissä ovat loistavia. Tapanani on säilyttää liitteet ja käyttää myöhemminkin. Olen tehnyt valtavasti leivonnaisia juuri näistä Valion liitteistä.

Liite paransi selvästi mielikuvia Valiosta ja kasvatti sekä kiinnostusta että ostoaikeita lähes kaikkien mainontaa huomanneiden parissa.

Liitteellä oli erinomainen huomioarvo: sen oli huomannut 92 % vastanneista. Tämä on reippaasti enemmän kuin maitotuotteet-toimialan tutkittujen mainosten keskiarvo ja sekä myös enemmän kuin Kodin Kuvalehdessä tutkittujen liitteiden keskiarvo.

Vastaajat kokivat, että Valion reseptiliite esittelee uusia Valion tuotteita hyvällä tavalla ja reseptiliite on aina kiva yllätys lehden välissä.

92 %

Huomioarvo

98 %

Lukuarvo

93 %

Kohderyhmään kuuluminen

94 %

Mainosliitteen vaikutus brändimielikuvaan

82 %

Kiinnostuksen lisääntyminen

93 %

Aktivoituminen mainosliitteen perusteella

Case asiakkaan kommentti

"Olemme todella tyytyväisiä siihen, että reseptiliite on löytänyt lukijansa ja olemme voineet tarjota inspiraatiota joulun ajan leivontaan. Valiolla markkinointia tehdään monikanavaisesti, mutta reseptien kohdalla printtimuotoinen reseptiliite on osoittautunut todella toimivaksi."

Anna Jalas-Karjalainen, copywriter, toimituspäällikkö,  Valio

Lue myös: 

Valion jouluinen reseptiliite innosti jauhopeukaloita