Valio kakkugeneraattori herokuva

Case Valion kakkugeneraattori

Älyartikkeli innosti leipomisen pariin

Lukijan valintojen mukaan muuttuvan mainosartikkelin poikkeuksellisen pitkä lukuaika kertoo, että sisältö oli kiinnostavaa, ja sen parissa viihdyttiin hyvin. Näyttävä kokonaisuus ohjasi leipomisen pariin kokeilemaan Valion reseptejä ja kermauutuuksia.

Kampanjan tavoite

Case_6

Kakkugeneraattorin tavoitteena oli saada kohderyhmää leipomaan enemmän, tutustumaan Valion reseptiikkaan ja uutuustuoteisiin sekä rakentaa mielikuvaa Valiosta leivonnan mielikuvallisena markkinajohtajana.

Artikkeli tarjosi inspiraatioita leipomista harrastaville sekä uusia ideoita niille, joille leipominen ei ole helppoa tai luontevaa.

Toteutus

Löydä unelmiesi kakkuresepti älyartikkelitoteutus IS.fi:ssä

Kakkugeneraattoriin ohjattiin 2 päivän nostolla IS.fi:n etusivulta ja 14 päivän nostolla IS Ruokala -osiosta. Käytössä oli natiiviartikkelin nostopaikan lisäksi cross-screen paraati.

Tulokset

Valio Kakkugeneraattori casekollaasi

Lukuaika oli poikkeuksellisen pitkä (08:56), eli artikkelin parissa viihdyttiin erittäin hyvin.

Noin joka neljäs artikkelin lukenut loi oman kakkureseptinsä. Osallistujamäärä oli siis todella hyvä. Aloittaneista kakkureseptin teki loppuun saakka 92 %.

Kakkugeneraattori tavoitti lukijat erinomaisesti, sillä lähes yhdeksän kymmenestä artikkelin pariin päätyneestä vähintään silmäili sen läpi ja koki kuuluvansa mainonnan kohderyhmään.

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan toteutusta pidettiin kiinnostavana, hauskana, viihdyttävänä, erottuvana ja selkeänä. Mainostaja tunnistettiin hyvin.

Sisällön lisäksi kiitosta sai kaunis ja houkutteleva visuaalinen ilme. Luova toteutus sai hyvän arvosanan ja lisäsi myös myönteisiä mielikuvia Valiosta.

Toteutus onnistui myös aktivoimaan kuluttajia erityisen hyvin: yhdeksän kymmenestä kiinnostui sekä ostamaan tuotteita että vierailemaan Valion sivustolla.

Artikkelin lukeneista selvä enemmistö (73 %) ilmoitti todennäköisesti hakevansa resepti-ideoita leivontaan Valion sivustolta, kun mainonnalle altistumattomista näin teki vain 38 %.

Case asiakkaan kommentti

”On hienoa, että saimme Sanoman avulla toteutettua tällaisen teknisen ratkaisun.  Kakkugeneraattorin idea oli kiinnostava ja toteutus toimiva. Saimme juuri sellaisen kokonaisuuden, jota lähdimme hakemaan.”

 Marianne Manninen, markkinointipäällikkö, Valio

Katso myös: 

Valion Kakkugeneraattori toi pelillistämisen reseptiikkaan