Case Vasek hero

Case VASEK ja Vaasan kaupunki

Natiivikampanja houkutteli työhakuun Vaasaan

Natiiviartikkelit vaikuttivat positiivisesti lukijoiden mielikuvaan  ja lisäsivät kiinnostusta Vaasaa kohtaan. Kampanja oli osa Kuntamarkkinoinnin SM-kisoissa kultaa voittanutta kokonaisuutta.

Kampanjan tavoite

Case_6

Työnantaja- ja rekrytointikampanjan tavoitteena oli saada Vaasalle mahdollisimman paljon näkyvyyttä ja ohjata potentiaalisia työnhakijoita tutustumaan Vaasaan ja koko seudun työpaikkoihin.  

Ratkaisu

HS.fi:n toteutettiin kumppaniosio, jonne tuotettiin kampanjan kumppaniyritysten työntekijöiden seitsemän uratarinaa. Artikkeleista oli ohjaus Töihin Vaasaan -kampanjasivulle ja kumppaniyritysten omille rekrytointisivuille.  

Tavoitteena oli saada kohderyhmä sitoutumaan artikkelin äärelle. Jokaisella mukana olevalla taholla oli oma artikkelinsa HS.fi-sivustolla ja oma viikon mittainen mainosaikansa. 

Tulokset

Case Vasek kollaasi

Mainonnalla saatiin laajasti näkyvyyttä ja tavoitettavuutta. Natiivimainonta sitoutti kohderyhmää ja toi aihetta tutuksi. Lukuajat olivat melko pitkät, eli lukijat viihtyivät artikkeleiden parissa erittäin hyvin. Artikkeleissa oli yhteensä 94 678 sivunäyttöä ja ne tavoittivat yhteensä 62 827 lukijaa. Kaikki artikkelien lukijamäärä ylitti HS.fi:n natiivimainonnan keskiarvoluvut.  Lukijoista enemmistö oli miehiä. Kampanjalla tavoitettiin erityisesti 35–44-vuotiaat.

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan natiiviartikkelit kiinnittivät lukijoiden huomion: useampi kuin seitsemän kymmenestä vastaajasta perehtyi artikkeleihin. Lukijat pitivät mainosartikkeleita kiinnostavina ja erottuvina. Artikkelit vaikuttivat positiivisesti lukijoiden mielikuvaan mainostajasta ja lisäsivät kiinnostusta Vaasaa kohtaan.

Tarinat kertoivat kansainvälisyydestä, Vaasaan rakastumisesta ensi silmäyksellä, mielenkiintoisista työtehtävistä ja unelmaduuneista. Mielenkiinto merkityksellisiin työpaikkoihin saatiin heräämään. Muutama hakija mainitsi työhaastattelun yhteydessä, että Vaasan onnellisuus puhutteli ja houkutteli hakemaan.

Yritykset kokivat tärkeäksi sen, että voivat olla osana isompaa Vaasan tarinaa ja saivat näin isomman näkyvyyden yhteistyön avulla.

Case asiakkaan kommentti

Sanomalla on ison talon edut. Eri kombinaatioihin on hyviä mahdollisuuksia. Laadusta mielellään maksaa. Ei ole olemassa halpaa ja hyvää.”

Mari Kattelus, markkinointipäällikkö,
Vaasanseudun Kehitys Oy VASEK

Katso myös: 

Hyvän mielen kampanja houkutteli osaajia Vaasaan