Vepsäläinen Remppa vai muutto hero

Case Vepsäläinen

Ohjelmayhteistyö monipuolisti brändimielikuvaa

Remppa vai muutto Suomi tarjosi kuluttajille ideoita ja inspiraatiota sisustamiseen. "Ohjelmayhteistyöllä oli toivotunlaiset tulokset mielikuvaamme." 

Tavoite

Case_6

Ohjelmayhteistyön tavoitteena oli tuoda Vepsäläistä lähemmäs suomalaista kuluttajaa. Ohjelmassa haluttiin tuoda esiin Vepsäläisen monipuolista ja laadukasta valikoimaa.

Toteutus

Ohjelmayhteistyö Remppa vai muutto Suomi -ohjelman kanssa Nelosella ja Ruudussa 26.8.‒3.11.2021.

Kokonaisuus sisälsi TV-tunnisteen ohjelmassa ja mainoskatkolla ensiesitysten yhteydessä, Ruutu-tunnisteen lyhyiden klippien alussa, Ruutu-spotin, cross screen -paraatin sekä Sisustamoextra -spin-off -sarjan Ruudussa ja Livillä.

Tulokset

Case Vepsäläinen Remppa vai muutto kollaasi

Remppa vai muutto Suomi oli yksi menestyneimmistä syksyn ohjelmista ja ylitti katsojatavoitteet moninkertaisesti. Ohjelma tavoitti viikoittain keskimäärin 976 000 katsojaa (4+) Nelosella, Livillä ja Ruudussa. Ruudussa sisältöjä käynnistettiin 2,2 miljoonaa kertaa (jaksot ja klipit, elo-marraskuu 2021). TV:n puolella katsojaprofiili painottui 45‒64-vuotiaisiin, Ruudussa 25‒44-vuotiaisiin.

Sisustamoextra tavoitti 91 000 katsojaa (Lähde: Finnpanel Oy, Total TV-tutkimus, AdEdge VOD 26.8.-5.12.2021 Liv ja Ruutu).

Ohjelmayhteistyö paransi tutkimuksen mukaan Vepsäläisen brändimielikuvaa monella tavalla. Yritys ja sen valikoima tulivat tunnetummaksi, ohjelma antoi kuluttajille ideoita ja inspiraatiota ja vahvisti mielikuvaa laadukkuudesta.

Vepsäläinen koettiin loogiseksi yhteistyökumppaniksi Remppa vai muutto -ohjelmaan, jossa remonttikohteiden sisustamisella on oma vahva roolinsa. Yhdistäviksi tekijöiksi koettiin esimerkiksi kotimaisuus, laadukkuus, tyylikäs ja laaja valikoima sekä ajattomat ja pitkäikäiset sisustusratkaisut.

Suomitutka-paneelissa tehdyssä kyselyssä 88 % vastaajista koko ohjelmayhteistyön antaneen kuvan siitä, että Vepsäläisessä on laaja valikoima. 86 % oli sitä mieltä, että Vepsäläisestä saa kestäviä ja vastuullisia huonekalu- ja sisustusratkaisuja. Ohjelmayhteistyön ansiosta Vepsäläinen tuli tutummaksi 78 %:lle vastaajista. 64 % vastaajista koki, että ohjelmayhteistyö lisäsi heidän kiinnostustaan Vepsäläistä ja sen valikoimia kohtaan.

”Hyvä ja laadukas, ohjelmalle sopiva kumppani.”

”Henkilökohtaisesti tämä mainonta herätti minussa positiivisia ajatuksia. En ole aiemmin ollut kiinnostunut Vepsäläisestä, mutta tämän mainonnan myötä olen.”

”Vepsäläinen on trendikäs ja ajassa mukana.”

Case asiakkaan kommentti

Ohjelmayhteistyöllä oli toivotunlaiset tulokset mielikuvaamme. Monet tavoitteistamme toteutuivat: muun muassa mielikuva valikoimasta monipuolistui, ja ihmiset kokivat, että olimme luonteva ja hyvä kumppani ohjelmasisältöön.”

Outi Lahtinen, markkinointijohtaja, Vepsäläinen

Katso myös: 

”Laatua, vastuullisuutta ja mielenkiintoisia tuotteita”