Case-Viaplay-header.jpg

Case Viaplay Total

Myynnin kasvattaminen

Viaplay Totalin NHL-kausi saatiin vauhdikkaasti käyntiin radioyhteistyöllä. Kampanjasivu sai huikean määrän kävijöitä, yli 10 000 sivun katselua ja yli 7 900 eri kävijää. Kampanjaan liittyvään kilpailuun osallistui yli 6 500 kuluttajaa.

Kampanjan tavoite

Case_6

Kampanjan tavoitteena oli aktivoida kuuntelijoita tilaamaan Viaplay Total NHL-kauden alun kynnyksellä.

Toteutus

Monikanavaisessa kokonaisuudessa promottiin tulevaa NHL-kautta ja hyödynnettiin radiopersoonia kohdeyleisön aktivoimiseksi. 

Kokonaisuuteen kuului kahden viikon taktinen spottikampanja sekä kuluttajakilpailu ja kahden viikon promootio Radio Suomipopilla ja Radio Rockilla, joissa vaikuttajina toimivat Suomipopin Aamulypsyn Tuke ja Radio Rockin Marce.

Suomipopin Aamulypsy muistutti kuuntelijoita Viaplaysta, NHL:stä ja kampanjasivulla olevasta arvonnasta. Aamulypsyssä kerrottiin myös kuuntelijoiden vastauksia tulevan NHL-kauden odotuksista. Lisäksi Radio Suomipopin Juuso Mäkilähde nosti kampanjaa lähetyksessä ja kertoi omasta ikimuistoisesta NHL-reissustaan.

Radio Rockin Korporaatio ohjasi samalla tavoin kuuntelijoita Viaplayn ja kampanjasivun pariin.

Promospotit ja taktisen spotin spiikkasi Viaplayn oma Antti Mäkinen, joka toi viestiin aitoa NHL-tunnelmaa. Kampanjasivulla kuluttajat pääsivät tutustumaan Viaplayn NHL-otteluiden tarjontaan, saivat antaa äänensä Marcelle tai Tukelle ja osallistuivat samalla New Yorkin matkan arvontaan.

Tulokset

Case Viaplay kollaasi

Kampanjasivu sai huikean määrän kävijöitä, yli 10 000 sivun katselua ja yli 7 900 eri kävijää. Kilpailuun osallistui yli 6 500 kuluttajaa.

Juontajat olivat aktiivisia koko kampanjan ajan sekä taajuudella että somessa. Someluvut erityisesti tuotettujen somevideoiden osalta ovat loistavat.

Kampanjan elementtien ääni ja visuaalisuus tukivat hienosti kampanjaa.

Case asiakkaan kommentti

"Olimme erittäin tyytyväisiä kampanjaan. Teemme mielellämme radioyhteistyötä, sillä vaikuttajien läsnäolo toimii hyvin aktivoivana elementtinä. Saimme toivomamme tulokset: NHL-kausi saatiin vauhdikkaasti käyntiin."  

Erika Miramo, Head of Marketing & Communication, Nordic Entertainment Group Finland

Lue lisää:

Radioyhteistyöllä tuloksiin