Case VR hero

Case VR

Lomalipun liite Matka-lehdessä paransi brändimielikuvaa

Mainos onnistui hienosti vahvistamaan myönteistä mielikuvaa VR:stä peräti 80 prosentilla. Ostoaikomus heräsi yli kolmanneksella.

Kampanjan tavoite

Case_6

Herättää mielenkiintoa kotimaan matkailua kohtaan ja kannustaa valitsemaan kulkuneuvoksi juna.

Toteutus

French window -liite kotimaan matkailuun keskittyneessä Matka-lehden kesäkuun numerossa.

Tulokset

Case-VR-Matka.png

VR:n mainos tavoitti yli 70 prosenttia Matka-lehden lukijoista. Liitteen huomioarvo (73 %) vastasi aikakauslehdissä tutkittujen mainosten keskiarvoa.

Mainos onnistui hienosti vahvistamaan myönteistä mielikuvaa VR:stä peräti 80 prosentilla mainonnan vaikuttavuustutkimukseen vastanneista, mikä on reippaasti yli toimialan sekä aikakauslehdissä tutkittujen mainosten keskiarvon. Ostoaikomus heräsi reippaasti yli kolmanneksella vastaajista.

Case asiakkaan kommentti

Matka-lehdessä toteutuivat hyvin molemmat tavoitteet: huomioarvo ja oikea kohderyhmä. Sanoman tavoittavuus on hyvä, ja erilaisia tavoittavuuden ja huomioarvon muotoja on tosi paljon. Niitä yhdistelemällä saa mihin tahansa tarpeeseen hyvän kombinaation."

Vanessa Lehtinen, Head of Digital Services & Marketing, VR

Lue myös: 

Matka-lehden liite vahvisti VR:n myönteistä mielikuvaa