xxl hero

Case XXL

Vuoden mittainen tuloksellinen natiivimainonnan yhteistyö

Koko vuoden jatkuneen kampanjan aikana IS.fi:ssä julkaistiin 12 natiiviartikkelia. Ajankohtaan sidottuja, kiinnostavia teemoja sisältäneitä artikkeleita luettiin poikkeuksellisen pitkään. Kampanja paransi mielikuvia mainostajasta ja lisäsi selvästi kiinnostusta XXL:n verkkosivulla vierailuun.

Kampanjan tavoite

Case_6

Natiivimainonnan tavoitteena oli inspiroida kuluttajia viihdyttävän sisällön avulla sekä tarjota uutta tietoa yhdistettynä kiinnostaviin tarinoihin, hyödyllisiin vinkkeihin ja tuoteinformaatioon.

Toteutus

Vuoden 2019 aikana julkaistiin 12 natiiviartikkelia IS.fi:ssä Liiku ja harrasta -kumppaniosiossa. Artikkeleissa oli lisärikasteena tuotekaruselli, jonka alta ohjattiin XXL:n sivulle tuotteiden pariin.

Kampanjan kohderyhmänä oli kaikki hyvinvoinnista, liikunnasta ja aktiivisesta elämästä kiinnostuneet.

Artikkeleihin ohjattiin IS.fi:n etusivulta ja Hyvä olo -osiosta.

Tulokset

Case-XXL-kollaasi

Artikkelien lukuajat olivat huomattavasti keskimääräistä pidemmät. Lukijat ovat olleet aidosti kiinnostuneita XXL:n aiheista ja viettäneet niiden parissa aikaa.

Eniten lukijoita kiinnosti ”Älä turhaan palele ulkona – tämä materiaali lämmittää varmasti ” -artikkeli, joka keräsi erittäin korkeat sivulataus- ja kävijäluvut: 116 917 sivulatausta ja 102 352 kävijää.

Patikka-aiheisen artikkelin testin teki noin 19 500 lukijaa, mikä on myös erittäin hyvä määrä.

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan artikkeleja pidettiin tietoa antavina ja kiinnostavina. Lisäksi vastaajat kokivat, että mainonta erottui hyvin muusta nettimainonnasta. Mainosartikkelit toimivat erinomaisesti muuhun toimialan mainontaan verrattuna. Parhaimmillaan yli 70 prosenttia vastaajista koki XXL:n kampanjan parantaneen mielikuvia mainostajasta, ja 66 prosentilla se lisäsi kiinnostusta XXL:n verkkosivustolla vierailuun.

Case asiakkaan kommentti

”Yhteistyömme Sanoman kanssa on ollut todella hyvää ja vuorovaikutteista. Olemme saaneet valmiiksi pureksittuja ideoita siitä, mitä artikkelit voisivat sisältää. Ja jos meillä on ollut heittää ideoita, niihin on tartuttu todella hyvin.”

Henri Eskelinen, E-Commerce Manager, XXL

Lue myös: 

XXL:n mainosartikkelisarja vaikutti mielikuviin ja toi liikennettä verkkokauppaan