
Kasvua verkkokaupasta
Verkkokaupan kasvu ja ostopolun digitalisoituminen tarjoavat meille markkinoijille mahdollisuuksia, joihin kannattaa tarttua. Mitä ne tarkoittavat uusien markkina-alueiden valloittamisen näkökulmasta? Entä mitä mahdollisuuksia ne tarjoavat ostopolkujen oikaisuun? Muun muassa näistä teemoista keskustelemme Aina tulee sanomista LIVE: Kasvua verkkokaupasta -webinaarissamme.
Aina tulee sanomista LIVE
5. toukokuuta kello 14–15
Katso webinaaritallenteet
Haastajabrändin lanseeraus automarkettien luvattuun maahan
Oda on norjalainen, puhtaasti verkossa toimiva ruokakauppa, joka aloitti toimintansa pääkaupunkiseudulla vuoden 2021 lopulla. Miten uuden palvelun lanseeraus on sujunut sekä mitä oppeja ja yllätyksiä matkan varrelle on mahtunut?
Janna Timonen, markkinointipäällikkö, Oda Suomi
Suorinta tietä asiakkaan ostoskoriin
Fazer on yksi Suomen arvostetuimmista brändeistä ja tuttu jokaisen ruokakaupan hyllyiltä. Miten perinteinen bränditalo vastaa digitaalisen kaupankäynnin kasvuun ja etsii tietään suoraan kuluttajien ostoskoriin?
Johanna Widomski, Director, Digital, Fazer Group
Digitaaliset ratkaisut kaupankäynnin jokaiseen tarpeeseen
Vahvana brändiosaajana tunnettu Sanoma on kehittänyt digitaalisia palveluitaan tukemaan kumppaneittensa kasvua myös uudessa digitaalisessa kaupankäynnin ympäristössä. Minkälaisella strategialla kehitystyötä tehdään, ja mitä uutta tarjoamme verkkokauppiaille ostopolun eri vaiheisiin?
Petri Vatanen, Head of eCom & Martech Growth, Sanoma
Tutustu puhujiin

Janna Timonen on modernin markkinoinnin osaaja ja ollut viimeisimpänä tuomassa Norjan suosituinta ruoan verkkokauppa Odaa Suomen markkinalle. Ennen Odan growth-tiimiin siirtymistä Janna työskenteli markkinointiviestintätoimisto dentsussa strategina auttaen Suomen tunnetuimpia brändejä ja verkkokauppoja heidän markkinointi- ja mediastrategioidensa kanssa.

Johanna Widomski on draivannut verkkokaupan kasvua eri kokoluokan bränditaloissa jo yli vuosikymmenen ajan. Verkkokauppiaanakin pitkään toiminut Johanna vastaa nykyään Fazerilla digimarkkinoinnista konsernitasolla. Johannan erikoisalaa on uuden Direct-to-Consumer -liiketoiminnan rakentaminen, dataohjautuva digimarkkinointi ja näiden tuoman digitransformaation ajaminen vaativissakin ympäristöissä.

Petri Vatanen on digitaalisen maailman moni- ja syväosaaja, jonka tekninen tausta verkkopalvelujen ja verkkokauppojen kehittämisestä yhdistyy vuosien markkinointiosaamiseen uniikilla tavalla. Hänen vahvuutensa on ottaa kaikki irti datasta ja teknologiasta liiketoiminnan kasvattamiseksi. Petri vastaa Sanoma B2B:ssä digitaalisen kaupan tuotteistukseen liittyvästä kehityksestä ja strategiasta.

Tilaisuuden isäntä Janne Nurmisto vastaa Sanoman digitaalisten tuotteiden myynnistä ja kaupallisista ratkaisuista. Hänellä on vankkaa kokemusta asiakkaiden markkinointiprosessin ymmärryksessä ja erityisesti digitaalisten medioiden roolituksessa asiakastarpeisiin. Janne tunnetaankin inhimillisestä otteestaan aitojen kumppanuussuhteiden luomisessa ja pitkäjänteisessä kehitystyössä.
Katso myös

Ennätysmyynti ja näkyvyyttä tuloksellisella kampanjalla

Sanoma on Valopilkun markkinoinnin luottokumppani
