Näköalapaikalla: Vastuullinen elintarvikemarkkinointi

Vastuullinen elintarvikemarkkinointi hero.jpg

Vastuullinen elintarvikemarkkinointi

Näköalapaikalla-webinaari

Aito ja relevantti vastuullisuus erottaa brändin muista, lisää kuluttajien kiinnostusta ja lojaliteettia ja luo pitkällä aikavälillä kestävää kasvua. Myös elintarvikebrändien on vastattava kuluttajien huutoon, nostettava vastuullisuus strategiaan ja tehtävä toimensa näkyviksi kuluttajille.

Katso webinaarin tallenne alta.

Näköalapaikalla-webinaari

tiistaina 12. huhtikuuta
 

Tilaa Sanoman Ruoka ja vastuullisuus 2022 -yhteenveto

Vastuullisuus ja ruoka – miten vastuullisuus näyttäytyy ruuan ostopäätöksissä?

Sanoman tuore tutkimus pureutuu kuluttajien ajatuksiin ruuan vastuullisuudesta. Etsimme vastauksia mm. seuraaviin kysymyksiin: Miten vastuullisiin ostopäätöksiin ruokakaupassa päädytään, ja mitkä teemat ruuan vastuullisuudessa kuluttajia eniten kiinnostavat? 

Tiina Kosonen, Consumer Insight Strategist, Sanoma Media B2B 

Lue lisää ja lataa tutkimus

Case Paulig: Maistatko muutoksen? Vastuullisuus liiketoiminnan ja brändin ytimessä

Paulig uskoo vahvasti siihen, että elintarviketeollisuus voi olla merkittävä osa globaaleja ilmasto- ja terveysratkaisuja ja haluaa toimia vastuullisemman ruokakulttuurin edelläkävijänä. Miten vastuullisuus näkyy Pauligin strategiassa ja liiketoiminnassa, ja miten Paulig tekee tekonsa näkyväksi myös kuluttajille?  

Kaisa Lipponen, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, Paulig 

Lue tiivistelmä haastattelusta

Vaikuttavaa vastuullisuusviestintää sisältömarkkinoinnin avulla

Vaikuttava vastuullisuusviestintä ei ole helppoa. Miten saat viestistäsi relevantin, ja miten olla aito?

Jenni Lieto, Sanoman sisältömarkkinointi

Tutustu puhujiin

Ruoka ja vastuullisuus Kaisa Lipponen.jpg

Kaisa Lipponen on tehnyt pitkän uran vastuullisten yritysten ja brändien parissa. Nykyisessä roolissaan Pauligilla hän vastaa Pauligin vastuullisuudesta, yhteiskuntasuhteista, yritysbrändistä ja -viestinnästä ja on Pauligin johtoryhmän jäsen. Paulig on yksi elintarvikealan vastuullisista edelläkävijöistä, ja yrityksen maine on kehittynyt harppauksin vahvan vastuullisuustyön ja vuorovaikutuksen ansiosta. 

Ruoka ja vastuullisuus Tiina Kosonen.jpg

Tiina Kosonen on insight-ammattilainen, joka kaivaa datasta ja johtopäätöksistä näkemystä markkinoinnin suunnittelun tukirangaksi. Hän on luotsannut Sanoman vastuullisuustutkimuksia ja haluaa sitä kautta edistää suomalaisten brändien ymmärrystä siitä, miten kuluttajaymmärryksellä voidaan johtaa vastuullisuustyön jalkauttamista markkinoinnissa. 

Ruoka ja vastuullisuus Jenni Lieto.jpg

Jenni Lieto on median ja sisältömarkkinoinnin konkari, joka auttaa yrityksiä päättämään mistä niiden pitäisi puhua. Hän on rakentanut sisältömarkkinointistrategioita ja erottuvaa vastuullisuusviestintää Suomen suurimmille ja kiinnostavimmille yrityksille.

Katso myös

Tiina Hosiokoski artikkelikuva

Vastuullisuudessa teot ratkaisevat – eivät tavoitteet

Organisaatiot viestivät vahvasti erilaisista vastuullisuustavoitteistaan. Tavoitteet ovat tärkeitä, mutta ennen kaikkea tarvitsemme tekoja, jotka johtavat tavoitteisiin. Brändin rakentamisen ja viestinnän näkökulmasta pelkillä tavoitteilla on enää vaikea erottua. Ja erottautumistahan me haluamme, kirjoittaa SEKin Tiina Hoisiokoski.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vastuullisuus
Vieraskynä
Vastuullisuudessa teot ratkaisevat – eivät tavoitteet
Susanne Ropponen artikkelikuva

Ketä tavoitteletkaan, me tavoitamme hänet

Natiivimainonta on vakiinnuttanut paikkansa vaikuttavana ja tehokkaana mainonnan ja markkinointiviestinnän muotona, kirjoittaa Susanne Ropponen.
Luovat ratkaisut
Natiivimainonta
Omakynä
Ketä tavoitteletkaan, me tavoitamme hänet
Johanna Widomski artikkeli

Ruokakaupan hyllyltä verkkokaupan ostoskoriin

Johanna Widomski kertoi Kasvua verkkokaupasta -webinaarissa, miten Fazer vastaa digitaalisen kaupankäynnin kasvuun ja etsii tietään suoraan kuluttajasuhteeseen.
Digiratkaisut
Näkemyksiä markkinoinnista
Ruokakaupan hyllyltä verkkokaupan ostoskoriin
Kuukauden kamppis HSL.jpg

Huhtikuun Kuukauden kamppis on HSL:n Mitta täynnä

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. HSL:n kampanja tarttui oivaltavasti ajankohtaiseen aiheeseen, polttoaineen hinnan nousuun.
Audio & radio
Digiratkaisut
Kuukauden kamppis
Näkemyksiä markkinoinnista
Huhtikuun Kuukauden kamppis on HSL:n Mitta täynnä
Antti Kaihlanen artikkelikuva

Markkinointi viedään suomalaiseen kulmahuoneeseen Excelillä

Tulemmeko näkemään enemmän liiketoimintojen skaalauksia ja suomalaisia brändejä globaaleilla markkinoilla? Varmasti. Mutta olisiko enemmän tehtävissä? Aivan varmasti, kirjoittaa Foppan Antti Kaihlanen.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Markkinointi viedään suomalaiseen kulmahuoneeseen Excelillä