Näköalapaikalla: Vastuullinen elintarvikemarkkinointi

Vastuullinen elintarvikemarkkinointi hero.jpg

Vastuullinen elintarvikemarkkinointi

Näköalapaikalla-webinaari

Aito ja relevantti vastuullisuus erottaa brändin muista, lisää kuluttajien kiinnostusta ja lojaliteettia ja luo pitkällä aikavälillä kestävää kasvua. Myös elintarvikebrändien on vastattava kuluttajien huutoon, nostettava vastuullisuus strategiaan ja tehtävä toimensa näkyviksi kuluttajille.

Katso webinaarin tallenne alta.

Näköalapaikalla-webinaari

tiistaina 12. huhtikuuta
 

Tilaa Sanoman Ruoka ja vastuullisuus 2022 -yhteenveto

Vastuullisuus ja ruoka – miten vastuullisuus näyttäytyy ruuan ostopäätöksissä?

Sanoman tuore tutkimus pureutuu kuluttajien ajatuksiin ruuan vastuullisuudesta. Etsimme vastauksia mm. seuraaviin kysymyksiin: Miten vastuullisiin ostopäätöksiin ruokakaupassa päädytään, ja mitkä teemat ruuan vastuullisuudessa kuluttajia eniten kiinnostavat? 

Tiina Kosonen, Consumer Insight Strategist, Sanoma Media B2B 

Lue lisää ja lataa tutkimus

Case Paulig: Maistatko muutoksen? Vastuullisuus liiketoiminnan ja brändin ytimessä

Paulig uskoo vahvasti siihen, että elintarviketeollisuus voi olla merkittävä osa globaaleja ilmasto- ja terveysratkaisuja ja haluaa toimia vastuullisemman ruokakulttuurin edelläkävijänä. Miten vastuullisuus näkyy Pauligin strategiassa ja liiketoiminnassa, ja miten Paulig tekee tekonsa näkyväksi myös kuluttajille?  

Kaisa Lipponen, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, Paulig 

Lue tiivistelmä haastattelusta

Vaikuttavaa vastuullisuusviestintää sisältömarkkinoinnin avulla

Vaikuttava vastuullisuusviestintä ei ole helppoa. Miten saat viestistäsi relevantin, ja miten olla aito?

Jenni Lieto, Sanoman sisältömarkkinointi

Tutustu puhujiin

Ruoka ja vastuullisuus Kaisa Lipponen.jpg

Kaisa Lipponen on tehnyt pitkän uran vastuullisten yritysten ja brändien parissa. Nykyisessä roolissaan Pauligilla hän vastaa Pauligin vastuullisuudesta, yhteiskuntasuhteista, yritysbrändistä ja -viestinnästä ja on Pauligin johtoryhmän jäsen. Paulig on yksi elintarvikealan vastuullisista edelläkävijöistä, ja yrityksen maine on kehittynyt harppauksin vahvan vastuullisuustyön ja vuorovaikutuksen ansiosta. 

Ruoka ja vastuullisuus Tiina Kosonen.jpg

Tiina Kosonen on insight-ammattilainen, joka kaivaa datasta ja johtopäätöksistä näkemystä markkinoinnin suunnittelun tukirangaksi. Hän on luotsannut Sanoman vastuullisuustutkimuksia ja haluaa sitä kautta edistää suomalaisten brändien ymmärrystä siitä, miten kuluttajaymmärryksellä voidaan johtaa vastuullisuustyön jalkauttamista markkinoinnissa. 

Ruoka ja vastuullisuus Jenni Lieto.jpg

Jenni Lieto on median ja sisältömarkkinoinnin konkari, joka auttaa yrityksiä päättämään mistä niiden pitäisi puhua. Hän on rakentanut sisältömarkkinointistrategioita ja erottuvaa vastuullisuusviestintää Suomen suurimmille ja kiinnostavimmille yrityksille.

Katso myös

Verkkokauppa Kuukauden kamppis

Verkkokauppa.comin 30-vuotiskampanja erottuu ja tarjoaa aitoa 90-luvun tunnelmaa

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Syyskuun valinta on Verkkokauppa.comin Back to '92.
Kuukauden kamppis
Näkemyksiä markkinoinnista
TV & video
Verkkokauppa.comin 30-vuotiskampanja erottuu ja tarjoaa aitoa 90-luvun tunnelmaa
Naomi ja Wanda Holopainen artikkelikuva

Tulevaisuuden maailma luodaan tänään

Sosiaalisen vastuun tulisi olla osa yrityksen kokonaisvaltaista toimintaa eikä yksittäisiä markkinointitekoja, korostavat Ataá Agencyn Wanda ja Naomi Holopainen.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vastuullisuus
Tulevaisuuden maailma luodaan tänään
Markus Nieminen artikkelikuva

Kasvua taantumassa

Kasvu taantumassa kuulostaa hullulta ajatukselta. Sitä se ei kuitenkaan ole. Jos tutkitaan markkinoinnin historiaa ja tieteellisesti todistettuja faktoja, voidaan todeta että kyse ei ole hulluudesta ollenkaan, kirjoittaa TBWA:n Markus Nieminen.
Näkemyksiä markkinoinnista
Vieraskynä
Kasvua taantumassa
Anna Lujanen artikkelikuva

Televisio elää ajassa – samoin siihen liittyvä terminologia

Englanninkielisillä sanoilla mennään vääjäämättä kohti maailmaa, jossa käytännössä kaikkien alojen ammattisanastot jäävät ilman suomenkielisiä vastineita. On kriittisen tärkeää, että Suomeen luodaan aktiivisemmin uusia sanoja, kirjoittaa Screenforcen Anna Lujanen. 
Näkemyksiä markkinoinnista
TV & video
Vieraskynä
Televisio elää ajassa – samoin siihen liittyvä terminologia