Elintarvikkeet ja juomat
Elintarvikkeet ja juomat
Saavuta tavoitteesi toimialaratkaisujen avulla
Uutuusvetoisella ruokatoimialalla tuotekehityksessä ja lanseerauksissa onnistuminen on kriittistä. Tämän pohjalla on vahva ymmärrys kuluttajasta. Kun tiedät, mitä kuluttajat arvostavat ja mitä he haluavat, pystyt tekemään tuotteistasi ja brändistäsi heille entistä merkityksellisempiä ja vahvistamaan niiden menestystä.
Tutustu elintarvikkeet ja juomat -toimialan menestystarinoihin ja Sanoman monipuolisiin markkinointiratkaisuihin, joilla vastaat toimialasi tarpeisiin.
Mikä ruokamaailmassa puhuttaa?
Mitä ovat ruokatrendit juuri nyt? Miten ruuasta kiinnostuneiden segmenttejä kannattaisi puhutella?
Ruoka, ruuanlaitto ja leivonta kiinnostavat peräti 2,6 miljoonaa suomalaista. Heistä lähes kaikki ovat päivittäisostopäättäjiä.
Tutustu yhteenvetoon Sanoman Ruokatrendit 2021 -koosteestaLue lisää ja lataa
Lataa maistiaiset ruokaan keskittyvästä vastuullisuuskartasta.Lue lisää ja lataa
Miten vastuullisuus näyttäytyy ruuan ostopäätöksissä?
Ketkä kuuluvat vastuullisuuden supersegmenttiin? Mitä vastuullinen ruoka tarkoittaa suomalaisille?
72 % suomalaisista kokee vastuullisuuden tärkeänä kriteerinä elintarvikkeiden ostopäätöksissä
Vastuullisuus vaikuttaa päätöksentekoon elintarvikkeiden valinnassa enemmän kuin muissa kategorioissa.
Mitkä ovat ruokatrendit juuri nyt?
Lue lisää

Menestystarinoita toimialaltasi

Kuusamon Juusto otti äänibrändäyksen avuksi tunnistettavan äänimaailman luomiseen
"Sanoman kanssa tehty äänibrändäys on luonut perustan Kuusamon Juuston audiomarkkinoinnille. Olemme erittäin tyytyväisiä Sanoman kanssa tehtyyn yhteistyöhön ja sen tuloksiin."
– Laura Ollila, Kuusamon Juusto

Case Valio – Näyttäviä tekoja ja innovatiivista sisällöllistä yhteistyötä
”Sanomalla on hienoa tuotannollista näkemystä ja visuaalista osaamista. Saamme yhdessä aikaan tuloksia, sehän on kaiken A ja O.”
– Outi Lindberg, Valio

Case Fiksuruoka – tutkimuspalvelut ja brändimarkkinointi osana kasvutarinaa
"Tutkimusten avulla saamme dataa ja ymmärrystä siitä, miten markkinointieurot kääntyvät tulokseksi. Sanoma on tässä tärkeä kumppani."
– Juhani Järvensivu, Fiksuruoka.fi

Hartwallin ja Teflon Brothersin after ski -keikka piristi koronan kurittamaa kansaa
"Sanoman kanssa oli helppo tehdä yhteistyötä ja lopputulos oli meidän näköinen. Olen siihen erittäin tyytyväinen.”
– Ella Lindberg, Hartwall

Festareiden sijaan vappukotoilua
"Sanoman kanssa yhteistyö oli reipasta ja mutkatonta. On aika uskomatonta, että kampanja onnistui näin upeasti näin lyhyellä aikataululla."
– Nelli Rantanen, Elonen Oy

Valion Kakkugeneraattori toi pelillistämisen reseptiikkaan
"Kakkugeneraattorin idea oli kiinnostava ja toteutus toimiva. Saimme juuri sellaisen kokonaisuuden, jota lähdimme hakemaan.”
– Marianne Manninen, Valio

Valion jouluinen reseptiliite innosti leipomaan
"Olemme todella tyytyväisiä siihen, että reseptiliite on löytänyt lukijansa. Printtimuotoinen reseptiliite on osoittautunut todella toimivaksi."
– Anna Jalas-Karjalainen, Valio

Fazer Real Kauran onnistunut lanseeraus ylitti myyntitavoitteet
"Myynti on ylittänyt asetetut tavoitteet selvästi. Sanomalla on tarjota monipuolisesti ratkaisuja erilaisiin mainostajan tarpeisiin ja yhteistyö on sujuvaa ja helppoa."
– Eveliina Saarentola, Fazer Leipomot

Dansukkerin joulukampanja tavoitti hyvin jauhopeukalot
"Saavutimme asettamamme tavoitteet, ja tiettyjen mittareiden osalta jopa ylitimme ne. Natiiviartikkelit saavuttivat laajan yleisön.”
– Inari Kettula, Suomen Sokeri Oy

Natiivikampanja sai aikaan myyntipiikin
”Toteutus on toiminut meidän kannaltamme äärimmäisen helposti ja kampanjan luvut ovat olleet ihan mielettömiä.”
– Sami Sivonen, K-Citymarket Pirkkala

Voiko maidon hiilijalanjäljen nollata? Valion älyartikkeli kertoi, miten se tapahtuu
"Sanoman tiimi koosti ja rytmitti taustamateriaalista ammattitaitoisesti älyartikkelin sisällön. Valtava kävijämäärä ja pitkä lukuaika kertovat, että aihe kiinnostaa."
– Outi Lindberg, Valio

Dansukker tavoittelee uusia simantekijöitä
"Minun piti tehdä ainoastaan briiffi, jota vasten sain suunnitelman. Sen jälkeen tuli tarkka aikataulutus tuotannon etenemisestä. Olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen."
– Inari Kettula, Suomen Sokeri Oy

Myyntiä erottuvalla, kohderyhmää puhuttelevalla kampanjalla
"Sanoman näkemyksellinen ja luova ratkaisu oli kampanjan onnistumisen kulmakivi. Monimediallinen kokonaisuus vastasi juuri niihin tavoitteisiin, joita kampanjalle asetettiin.”
– Annukka Storm, Fazer

Pauligin vastuullisuusviesti välittyi tehokkaasti monikanavaisen HS etusivun avulla
"Vastuullisuus on ensisijaisesti tekoja, ja kun teot ovat riittävän isoja, niistä on hienoa myös kertoa isosti. Mikäpä sen parempi media vastuullisuusviestin lanseeraamiseen isolle yleisölle kuin monikanavainen Hesari.”
– Tomi Wirtanen, Paulig

Kahvikupin äärellä tulee sanomista
"TV tarjoaa vaikuttavimman ympäristön Kulta Katriinan mainonnalle. Halusimme viestiä laajasti suomalaisen kahvikulttuurin puolesta. Sanoman TV-kanavat tarjoavat meille tähän erinomaisen alustan."
– Harry Skön, Meira

Hartwall Jaffan brändi saatiin ainutlaatuisella HS:n liiteratkaisulla mukaan suomalaisiin joulukoteihin
"Jaffa-joulupaperin avulla brändimme pääsi mukaan perheiden jouluvalmisteluihin ja aattoillan lahjojen jakamisen hetkeen. Kampanja onnistui hienosti. Kuluttajilta tuli paljon positiivista palautetta."
– Mira Kujanpää, Hartwall
Ratkaisuja toimialallesi
Tavoita kohderyhmäsi alueellisesti
Olemme kumppanisi sekä valtakunnallisessa mainonnassa että paikallisesti. Kanssamme pystyt kohdentamaan mainontaasi tehokkaasti halutun alueen yleisölle.
Lue lisää alueellisesta mainonnasta
Kohdenna mainontaasi datan avulla
Sanoman suora suhde kuluttajaan auttaa brändiäsi ymmärtämään asiakkaitasi syvällisemmin. Autamme sinua potentiaalisten uusien kohderyhmien löytämisessä ja ostotiheyden kasvattamisessa. Kun tiedät, millaisista kohderyhmistä kasvua kannattaa hakea ja miten, voit ohjata markkinointiviestinnän suunnittelua tehokkaammin.
Tutustu datapalveluihimme
Tuotamme sisältöjä kaikkiin haluamiisi kanaviin
Sinä tunnet tuotteidesi pelikentän, mutta kuluttajaymmärryksestä saattaa puuttua markkinointiviestinnän näkökulma. Autamme sinua etsimään tärkeimmille kohderyhmillesi parhaat viestikärjet ja kanavat, jotta tuotteesi tavoittaa oikeat ihmiset.
Tutustu sisältömarkkinoinnin ratkaisuihimme
Sinä tunnet asiakkaasi – mekin tunnemme heidät
Haetpa laajaa kohderyhmää tai profiloituvampaa yleisöä, ratkaisumme perustuvat aina tutkittuun dataan ja tavoittavat haluamasi yleisön. Digitaaliset ratkaisumme toimivat myös brändin rakentamiseen – asiantuntijamme auttavat löytämään keinovalikostamme juuri sinun tavoitteisiin sopivimmat ratkaisut.
Lue lisää digimarkkinoinnin ratkaisuistamme
Ratkaisuja kaikille toimialoille
Tarjoamme monipuolisia ratkaisuja erilaisiin tavoitteisiin. Inspiroidu myös muiden toimialojen menestystarinoista.
Tutustu muihin toimialoihin
Ota yhteyttä
Heräsikö kysyttävää toimialaratkaisuista? Voit laittaa meille viestiä sivun oikeassa alakulmassa olevan painikkeen kautta tai ottaa suoraan yhteyttä Sanoman yhteyshenkilöösi.