Erikoistavarakauppa
Erikoistavarakauppa
Saavuta tavoitteesi toimialaratkaisujen avulla
Erikoistavarakaupan digitalisaatio on saanut viimeisen parin vuoden aikana voimakkaasti tuulta purjeisiin: kuluttaja haluaa inspiroitua ja ostaa tuotteet silloin kun se hänelle sopii. Keväällä 2021 tehdyn tutkimuksemme* mukaan toimiva verkkokauppa korostui voimakkaimmin kysyttäessä valintakriteerien tärkeyttä koronan aikana verrattuna sitä edeltävään aikaan. Palvelujen helppokäyttöisyys, ostoprosessin sujuvuus ja mahdollisuudet asioida monikanavaisesti varmistavat kilpailukykyä.
Tutustu erikoistavarakaupan menestystarinoihin ja Sanoman monipuolisiin markkinointiratkaisuihin, joilla vastaat asiakkaidesi muuttuviin tarpeisiin.
Tutkimustietoa toimialaltasi
Pandemia-aika vahvisti verkon roolia ostoprosessissa pysyvästi.
Verkon rooli ostoprosessissa nousi täysin uudelle tasolle pandemia-ajalla sekä Suomessa että globaalisti.
Mitkä ovat verkkokaupan kasvuun linkittyvät mediatrendit?
Lue lisää
Valtaosa kotiin ja puutarhaan liittyvistä hankinnoista tehdään edelleen myymälästä, selviää Sanoman tekemästä tutkimuksesta.
Lue lisää
Sanoma tutki: Kodin sisustuksen ja puutarhan hankinnat tehdään useimmiten kivijalkaliikkeestä
Asiakaskokemuksen näkökulmasta on tärkeää tunnistaa asiakkaan tarpeet, innostaa, inspiroida, palvella ja olla läsnä kuluttajan ostopolun eri vaiheissa.
Lapsiperheet eivät mahdu yhteen muottiin
Miten markkinoijan tulisi ottaa lapsiperheiden moninaisuus huomioon? Miten erilaisia lapsiperheitä kannattaa puhutella ja mistä heidät tavoittaa?
Tilaa Sanoman koostamat vinkit lapsiperheiden tavoittamiseksi.
Lue lisää ja lataa
Menestystarinoita toimialaltasi

Vaikuttava monikanavainen kampanja toi erinomaisia myynnillisiä tuloksia
"Kampanja-aika erottui myynnillisesti ja klikkausten osalta. Kaupallisesta onnistumisesta kertovat kaksinumeroiset kehitysluvut."
– Tanja Hovi, Brand Manager, Berner Oy

Joulukampanja Satakunnan Kansassa ja Helsingin Sanomissa toi ison kasvun verkkokaupan kävijämääriin
"Sanoman uutismedioiden avulla tavoitamme kohderyhmämme meille tärkeillä alueilla."
– Olli Johan Lindroos

Ohjelmayhteistyö monipuolisti Vepsäläisen brändimielikuvaa
"Monet tavoitteistamme toteutuivat: muun muassa mielikuva valikoimasta monipuolistui, ja ihmiset kokivat, että olimme luonteva ja hyvä kumppani ohjelmasisältöön.”
– Outi Lahtinen, markkinointijohtaja, Vepsäläinen

Nokian Renkaiden natiivikampanja IS.fi:ssä kasvatti kesärenkaiden kysyntää
"Artikkelit kiinnostivat IS.fi:n lukijoita ja liikenne verkkosivustollemme oli poikkeuksellisen laadukasta.”
– Katarina Jåfs, Nokian Renkaat

Nokian S-puu tavoitti alueellisesti kohdennetulla mainoskampanjalla menestyksekkäästi aivan uudenlaiset ostajat
”Emme aikaisemmin edes tienneet, mitä sisältömarkkinoinnin mahdollisuuksia on olemassa. Se on iso juttu, kun ammattilainen tulee apuun.”
– Susanna Nieminen, Nokian S-puu

Kekäleen natiivikampanja onnistui yli odotusten
”Yhteistyö Sanoman kanssa oli sujuvaa ja ripeää. Saimme Sanomalta tuotantoapua, ja Sanoman kautta tavoitimme kuluttajia laajasti. ”
– Outi Marttinen, Kekäle

Raksapuhe ammattilaiselta toiselle löysi yleisönsä
”Vahvaan jakeluun tarvitsimme hyviä mediakumppaneita. Sanomalla oli meille oikeita kanavia kohderyhmän tavoittamiseen.”
– Jonna Nummela, K-Rauta

Natiivikampanja ohjasi tehokkaasti ostoon
”Olemme erittäin tyytyväisiä. Sanoman vahvuutena on laaja portfolio, josta voi poimia tarpeeseen sopivan alustan.”
– Kuutti Haapanen, Scandinavian Outdoor

Silmäaseman monimediallinen natiivimainoskampanja kasvatti tehokkaasti ostoaikomusta
”Sanoman toteuttaman tuotannon ansiosta sisällöistä tuli valittujen medioiden lukijakuntaa puhuttelevia.”
– Mari Rusko, Silmäasema

Vuoden kestänyt sisältöyhteistyö toi Ainulle erinomaisia tuloksia
”Yhteistyö Sanoman kanssa varmisti sen, että sisältö sopi mediaan erinomaisesti. Koemme, että Sanoman tiimi on osa omaa tiimiämme. ”
– Heidi Miessmer, Berner

Tyyli heräsi eloon Stockmannin kampanjassa
”Olemme erittäin tyytyväisiä kumppanuuteen Sanoman kanssa. Yhteistyö sujui erittäin hyvin. ”
– Katre Uibomäe, Stockmann

HS etusivu toi vipinää Aleksi 13 -tavaratalon loppuunmyyntiin
”Sanoma on edelläkävijä monikanavaisten markkinointiratkaisujen tarjoajana.”
– Tarja Malinen, Luhta

Unikulma uskoo markkinoinnin voimaan myös vaikeina aikoina
”Sanoman kumppanina selviämme digimainonnassa helpolla. ”
– Vesa Tuominen, Unikulma

Mainosartikkeli toi runsaasti silmäpareja lemmikkien makupalatuotteille
”Sanoma on tarjonnut erilaisia ideoita ja toteutustapoja siihen, kuinka voimme tavoittaa kohderyhmämme mahdollisimman laajasti.”
– Päivi Klemm, Vetcare

XXL:n mainosartikkelisarja vaikutti mielikuviin ja toi liikennettä verkkokauppaan
”Yhteistyömme Sanoman kanssa on ollut todella hyvää ja vuorovaikutteista. ”
– Henri Eskelinen, XXL

Big Brother tarjosi REDIlle valtavasti näkyvyyttä: ”Olemme äärettömän tyytyväisiä”
”Tiimihenki oli äärettömän vahva. Ei ollut erikseen tuotantoyhtiön, Sanoman ja REDIn väkeä, vaan olimme kaikki samassa veneessä.”
– Aleksi Salminen, REDI

Natiivikampanjalla uutta voimaa Genelecin The Voice of Finland -yhteistyöhön
”Yhteistyö on toiminut aivan erinomaisesti. Tuntuu aidosti siltä, että joka vuosi on saatu kehitettyä jotain uutta. ”
– Sami Mäkinen, Genelec

Näin tuntemattomasta alusvaatemerkistä tuli myyntimenestys alle yhdeksässä kuukaudessa
"Facebook-mainonta ei riittänyt alkuunkaan. Huolimatta siitä, mitä verkkokaupan asiantuntijoiksi itsensä brändäävät konsultit meille suosittelivat, päätimme mennä perinteiseen mediaan."
– Tommi Lähde, the other danish guy

Monikanavainen etusivu vauhditti Hintahaloo-kampanjan ennätyksellisiin tuloksiin
"Monikanavainen etusivu on kattava ratkaisu, joka palvelee sekä kivijalkaa että verkkokauppaa."
– Päivi Halonen, tavaratalo Halonen

Puuilon kampanjaan saatiin vaikuttavuutta monipuolisilla luovilla sisällöillä
"Sanoman monikanavaisella kampanjalla onnistuimme uuden Helsingin tavaratalomme lanseerauksessa erinomaisesti. Rikoimme kaikki aiemmat kävijäennätyksemme ja uuden myymälän avajaiset onnistuivat kaiken kaikkiaan erittäin hyvin. "
– Lauri Tuomaala, Puuilo

Yhdeksän kymmenestä laiturista ostetaan Aamulehdessä tehdyn markkinoinnin perusteella
"Heti toukokuisen sunnuntain lehdessä olleen ensimmäisen artikkelin jälkeen piti maanantaiaamuna kääriä hihat ja alkaa tarjousten tekoon. Laituriasennuksia tehtiin kesän aikana yli kaksinkertainen määrä odotettuun nähden."
– Veikko Salli, Nooa-Arctic Oy
Ratkaisuja toimialallesi
Ymmärrä nykyisiä ja potentiaalisia asiakkaitasi paremmin
Sanomalle kertyy jatkuvasti tietoa suomalaisten kiinnostuksen kohteista, arvoista ja asenteista. Lisäksi kasvatamme kuluttajaymmärrystä tutkimuksin. Autamme sinua tavoitteidesi määrittelyssä ja tarjoamme tietoa kohderyhmiesi kiinnostuksen kohteista, mediankäytöstä ja siitä, miten heitä kannattaa puhutella.
Lue lisää kuluttajaymmärryksen palveluistamme
Tavoita sinulle tärkeät kohderyhmät
Yhdistämällä ymmärryksesi asiakkaiden ostokäyttäytymisestä Sanoman ymmärrykseen suomalaisten kiinnostuksen kohteista ja arvotuksista synnytetään yhä merkityksellisempää markkinointiviestintää.
Tutustu Mukautetut yleisöt -palveluun
Kaikki mediakanavat samalle viivalle
ROMI-mallinnuksen avulla saat arvokasta tietoa toimenpiteiden vaikutuksesta myyntiin. Mallinnuksen tulosten perusteella sekä sisäinen että kumppaneiden tai johtoryhmän kanssa käytävä keskustelu muuttuu huomattavasti rakentavammaksi.
Lue lisää ROMI-mallinnuksesta
Hyödynnä omaa dataa tehokkaammin
Evästemuutoksen myötä on oman datan hyödyntäminen entistä tärkeämpää. Voit hyödyntää esimerkiksi kanta-asiakasdataa yhteistyössä Sanoman kanssa. Asiantuntijamme toimivat markkinointitiimisi tukena myös verkkokaupan myynninohjauksessa.
Ratkaisuja kaikille toimialoille
Tarjoamme monipuolisia ratkaisuja erilaisiin tavoitteisiin. Inspiroidu myös muiden toimialojen menestystarinoista.
Tutustu muihin toimialoihin
Ota yhteyttä
Heräsikö kysyttävää toimialaratkaisuista? Voit laittaa meille viestiä sivun oikeassa alakulmassa olevan painikkeen kautta tai ottaa suoraan yhteyttä Sanoman yhteyshenkilöösi.