Finanssi
Finanssi
Saavuta tavoitteesi toimialaratkaisujen avulla
Kuluttajien harkintalista on lyhyt, mitä tulee finanssialan palveluihin. Matalan kiinnostuksen palvelutuotteet eivät ole lähtökohtaisesti ihmisten mielessä arjen keskellä. Tarve palveluille herää usein vähän yllättäen ja sesongista riippumatta, esimerkiksi elämänvaiheen muuttuessa tai kodinkoneen rikkoutuessa. Toimialalle on siis elintärkeää olla aktiivisen markkinan mielessä jatkuvasti ja kohderyhmälle relevantilla viestillä.
Pankki- ja vakuutussalaisuudet rajoittavat datan hyödyntämistä toimialalla, joka panostaa vahvasti aktivoiviin toimenpiteisiin. Tutkimme aktiivisesti finanssialaa ja erityisesti pankkien pääasiallisia asiakkaita säännöllisesti. Meiltä saat esimerkiksi mallinnetut kohderyhmät pankkien nykyasiakkaista.
Tutustu finanssialan menestystarinoihin ja Sanoman monipuolisiin markkinointiratkaisuihin, joilla vastaat asiakkaidesi muuttuviin tarpeisiin.
Tutkimustietoa toimialaltasi
Sanoma tutki: Pankkia vaihdetaan vain painavista syistä
Kuluttajien harkintalista on erittäin lyhyt, eikä kilpailuvaiheeseen pääse kovin moni pankki, Sanoman tekemästä finanssialan toimialatutkimuksesta selviää.
Mikä vaikuttaa eniten pankin valintaan? Millaista mainontaa ja asiakasviestintää pankeilta toivotaan?
Lue lisää

Menestystarinoita toimialaltasi

Pitkäjänteinen ohjelmayhteistyö tuo tulosta
”Tavoittelemme isoa kohderyhmää ja riittävää tavoittavuutta. Olemme kokeneet, että Sanoman kautta ne saamme.”
– Jaakko Sipola, Rahalaitos

Syyskuun Kuukauden kamppis on Pohjola Vakuutuksen #tätäenjätätekemättä
”On huomattu, että teemme erilaista markkinointiviestintää, rohkeammin ja raikkaalla tavalla.”
– Terhi Wimmer, Pohjola Vakuutus

Artikkeli tavallisimmista lakipalveluista sai ihmiset liikkeelle
”Voimme kertoa kirkkaalla kärjellä haluamastamme aiheesta. Tarinan ja ihmisten avulla aiheeseen päästään syvemmälle.”
– Satu Salminen, OP Länsi-Suomi

Fennian asiakaskokemuksen lähtökohtina ovat sujuvuus, ymmärrettävyys ja empatia
”Sanomalla ollaan proaktiivisia ja ehdotetaan kaikkea uutta, mikä on tosi tärkeää.”
– Selja Kohonen, Fennia

”Mitä rohkeampi, sitä parempi”
”Hesarin etusivuhan on instituutio. Halusimme tarjota wau-efektin ekä omalle henkilökunnallemme että potentiaalisille asiakkaillemme.”
– Janne Hintsala, Nooa Säästöpankki

Tuotenosto toi Sortterille liikennettä ja kauppaa
”Sanomalta tulee hyviä ehdotuksia ja ajatuksia. On myös joustavuutta sen suhteen, että asiat eivät aina suju ihan niin kuin on suunniteltu.”
– Lauri Miettinen, Sortter

LähiTapiolan älyartikkeli tavoitti ennätysmäärän kävijöitä
”Raskaan taulukkodatan ja tekstin sijasta monimediallinen artikkeli sai laajemman yleisön kiinnostumaan kaikille tärkeästä asiasta.”
– Niko Rinta, LähiTapiola

Keltanokat liikenteessä
”Sanoman medioiden välityksellä onnistuimme syventämään kampanjan sanomaa ja herättämään keskustelua.”
– Jori Virtanen, If
Ratkaisuja toimialallesi
Kohdenna mainontaasi datan avulla
Autamme potentiaalisten kohderyhmien tunnistamisessa esimerkiksi elämänvaiheisiin liittyvän tiedon avulla. Olemme myös mallintaneet pankkien nykyasiakkaat ostettaviksi kohderyhmiksi. Sinulla saattaa olla käytössäsi oma segmentointi, joka voidaan mallintaa tutkimuspaneelimme kautta ostettaviksi ja rikastettaviksi kohderyhmiksi.
Lue lisää datasta ja kohdentamisesta
Ratkaisuja kaikille toimialoille
Tarjoamme monipuolisia ratkaisuja erilaisiin tavoitteisiin. Inspiroidu myös muiden toimialojen menestystarinoista.
Tutustu muihin toimialoihin
Ota yhteyttä
Heräsikö kysyttävää toimialaratkaisuista? Voit laittaa meille viestiä sivun oikeassa alakulmassa olevan painikkeen kautta tai ottaa suoraan yhteyttä Sanoman yhteyshenkilöösi.